torsdag 11 september 2014

Fabriken - ljus i mitt hus




Veckans tema på Fabriken är ljus. Härligt! Ljus behöver vi här i Norden (under den mörka årstiden) mer än någon annan stans. Ljus eller rättare sagt lampor är något som jag dessutom lagt extra fokus på de senaste veckorna. Två nya lampor fyndades på loppis nyligen och häromdagen fick jag hem en hett efterlängtad (men ändå ett års försenad) 30-års present.

Ovan ser ni mitt ena loppisfynd - en lampfot i keramik. Jag måste byta kontakt och införskaffa en lampskärm innan den ska få pryda mitt köksfönster. Och så var det 30-år presenten. En Cluster lamp, som består av många handblåsta droppar. Det känns som en klassiker som jag inte kommer att tröttna på i första taget. Lika mycket en skulptur som en lampa.



Fler ljusinlägg finner ni som alltid inne på den eminenta Fabriken. Fin helg allesammans!

***

I have gotten some new lamps at home lately. The first one was found on a flea market the other weekend and the Cluster lamp I got for my 30th birthday last year. Have a lovely weekend everyone!

3 kommentarer:

Unknown 11 september 2014 kl. 22:26  

Den där handblåsta clusterlampan - den vill jag ha så GÄRNA! Ska jag önska mig nästa år ;)

Tack för din fina kommentar inne hos mig … måste skärpa mig på att kommentera mer.

KRAM och fin kväll, u.

tinajo 11 september 2014 kl. 22:56  

Fin lampa - har kikat på den några gånger. :-)

Weronica - Living by W/Days and Weekends 12 september 2014 kl. 12:19  

Åh lyckos - en av mina "någongång" den där lampan. Så vacker!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP