söndag 8 december 2013

Diy - gingerbread christmas tree


Kanske minns ni att jag gjorde pepparkaksgranar förra året? Jag blev så nöjd med dem att jag bestämde mig för att göra det även i år. Enkelt att göra och väldigt dekorativt! Allt man behöver är pepparkaksdeg (jag använde köpedeg), glasyr (så lätt att göra själv att man inte behöver köpa den) och några olika stjärnformade pepparkakasformar (eller så gör man egna i papp). För den som vill ha fullständiga instruktioner har jag skrivit hur man gör på bloggen Hand & Seek.

Hoppas du får en fin söndag!

***

Last year I baked/made gingerbread christmas trees. I was so pleased with them that I decided to do some this year as well. So easy to make and they are so cute! Want to make your own? I've written a diy-post (including a recipe in English) on the Hand & Seek blog. Make sure to check it out!

Have a lovely Sunday!

6 kommentarer:

Petra / Popetotrora 8 december 2013 kl. 16:52  

Jag har sett bilder på såna där granar snurra runt på Pinterest flera jular i rad nu, och tänkt att jag ska göra en egen. Men än har jag inte fått ändan ur. Kanske borde ta tag i mig själv och bara göra det, för den är väldigt. väldigt fin!

LissenTo 8 december 2013 kl. 17:00  

Så vacker och fin i sin enkelhet. Säger som Petra, borde också inte bara fundera utan göra denna fina pepparkaksgran.

Ha en fin vecka Karin

Kram Lissen

Polly (nice kind of blue) 8 december 2013 kl. 19:25  

This is lovely!

mina finaste. 9 december 2013 kl. 09:49  

Vilken bra idé! Lätt att jag härmar :)

Malin - Stjärnflocka 10 december 2013 kl. 20:42  

Åh så fin! Den kommer jag nog att härma :)
Kram Malin

Georgianna 14 december 2013 kl. 06:37  

I well remember your tree from last year – how great that you've done a tutorial. I might even get a chance to make one this year!

Wishing you a wonderful Christmas, dear Karin, and the best New Year of all!

xoxo

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP