söndag 13 oktober 2013

Lately...

I

Vilken härlig hösthelg vi har haft! Min helg blev väldigt trevlig med en kulturnatta på fredag, trädgårdsröj igår och träning/matlagning och lite fotojobb idag. Bilderna ovan är från mitt flöde på instagram och sammanfattar verkligen de senaste dagarna.

1. Gårdagen inleddes med frukost ihop med fina vänner på Fratelli Gridelli. Härlig miljö och en riktigt god frukost. Ett besök rekommenderas om du har vägarna förbi.
2. Helgen har bjudit på underbart höstväder. Klarblå himmel mot knallgula höstlöv är så fint.
3. Det har nog inte gått någon förbi att jag älskar (japanska) körsbärsträd. Lika mycket för de fina färgsprakande lövens skull som för de skira blommorna.
4. I veckan som gick lagade jag en god soppa med Butternut squash. I vanlig ordning kunde jag inte följa receptet utan adderade en sötpotatis och ett par morötter. Det blev jättegott! Inspirerad av bästa Sonja (ni har väl inte missat hennes fina blogg med nyttiga och goda recept i säsong) gjorde jag "strössel" av rostad mandel, bacon och timjan till soppen.

Ha en fin höstvecka!

***

A few recent photos from my Instagram. We've had the most lovely autumn days lately with bright blue sky and colourful leaves. Wishing you all a lovely week ahead!

4 kommentarer:

Georgianna 13 oktober 2013 kl. 21:53  

I love your Instagram feed, Karin! We're having lovely autumn weather, too!

Wishing you a beautiful week, too.

xo

Malin - Stjärnflocka 14 oktober 2013 kl. 07:47  

Underbara foton!!!
Blir glad av färgerna som är höstiga utan att dra åt orange-brunt.
Ha en fin dag!

Marina 14 oktober 2013 kl. 19:25  

Känner mig tjatig, men som vanligt älskar jag ljuset i dina bilder.

Kram

Fröken Fräken 18 oktober 2013 kl. 19:52  

Låter som en härlig helg! Jag ska också försöka mysa till det och välkomna vintrigare tider. Eller, tja... inte vara skitförbannad på vintern iaf! ;-D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP