söndag 21 april 2013

Lite vår - little bit of spring



Vilken underbar vårdag vi hade igår! Det blev trädgårdsarbete nästan hela dagen. Mellan varven passade jag på att testa mitt nya objektiv, Lensbaby Composer Pro. Jag har funderat på det här objektivet länge och nu slog jag till. Jag tänker i första hand inte använda det att fota blomsterbilder (som den ovan) utan tänker använda det när jag reser, fotar stadsmiljöer, cyklar, naturbilder osv. Det kommer dock kräva mycket övning, att fota helt manuellt och ha kontroll över skärpedjup och liknande är inte alltid det lättaste.

Bidrag till Fabrikens söndagsbild. Skön söndag till er!

***



What a lovely spring weather we have this weekend. Yesterday I was outdoors almost all day (gardening). I also had try out my new Lensbaby lens, Composer Pro. I've been thinking about buying it for a while now. My intention is not to shoot flowers with it but that is what I had around yesterday. I'm looking forward to bringing it on trips, photography in the city, nature etc. I'll have to practice a lot though. Shooting manually and controlling the dof is not always the easiest thing. Happy Sunday everyone!

11 kommentarer:

LissenTo 21 april 2013 kl. 09:28  

Vilken härlig bild det, blev. Känns suggestiv, blicken bara dras mot blomman.

Kram
Lissen

Unknown 21 april 2013 kl. 09:44  

Smukt billede :-)

Lotta 21 april 2013 kl. 09:53  

Ojojoj, vilken underbar bild, hoppas få se fler i den stilen!
Ha en skön trädgårdssöndag!
Kram Lotta

Malin - Stjärnflocka 21 april 2013 kl. 10:09  

Det är underbart att ha vårblommor att fota! Bilden är ljuvlig! :)
Kram Malin

Anna/Rackarungar 21 april 2013 kl. 19:27  

Men det är ju jättefint. Måste klicka vidare och läsa om "din nya leksak"... :))

Lori ann 22 april 2013 kl. 07:25  

so lovely!

Mrs. b 22 april 2013 kl. 08:54  

Fint!
Vilket kul objektiv!

Petra / Popetotrora 23 april 2013 kl. 22:23  

Så roligt med ett nytt objektiv!

Har sett att även du räknar dagarna till Paris. Jag med! 9 maj smäller det för min del. Men du åker innan va? Har för mig att vi pratat (skrivit) om det redan. :) Hur som helst... Underbart kommer vi få det, båda två! :)

Moa 24 april 2013 kl. 20:11  

Så kul med ett nytt objektiv! Jag har aldrig testat att fota med ett lensbaby själv, men man av det jag har sett så kan man få till häftiga effekter. Det blir spännande att se vad du får till för look :)

Hoppas att du har en fin vecka!
Kram Moa

Katy Noelle 25 april 2013 kl. 16:49  

Oh, wow! The composer pro is the very lens that I've been wanting!!! Happy you! Congratulations! =)

and SO pretty!!!!

=)

Ulrica - Hus no. 30 25 april 2013 kl. 21:40  

Härlig Bild :).
Åh, vad jag önskar att jag hade en Lensbaby-kompis i närheten, vore så skoj att plåta ihop och lära sig "tänket". Jag har föregångaren till din, en vanlig Composer :).

KUL att hitta nya bloggar via Fabriken, det här blir en bokmärkning för hit vill jag komma igen!!

Varmaste hälsningar
Ulrica

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP