torsdag 4 oktober 2012

Fabriken: kök/porslin


Är det något jag gillar mycket så är det kök, mat och porslin. Under årens lopp har jag påbörjat åtskilliga porslinsamlingar (någon som känner igen sig?). Ett tag var det Höganäs serie Tellus, i limegrönt och mörkblått som gällde. Turligt nog hann jag inse att limegrönt inte är så snyggt innan jag samlat på mig speciellt många tallrikar. De mörkblå finns dock kvar och kombineras numera med blåvita loppisfynd och klassiska Swedish Grace från Rörstrand. De loppisfyndade tallrikarna livar upp medan Swedish Grace är en serie man (jag) aldrig kommer att tröttna på. Som ni ser på bilderna har det också smygit sig in en och annan tallrik i keramik (på bilden härliga tallrikar från Gotland). Handgjord keramik är nämligen också en favorit....

Kika in på Fabriken för fler kök och mer härligt porslin. Varför inte i sällskap av en kaffe och kanelbulle!? ;-) Ha en fin torsdag!


Some favourite things in my kitchen - I love blue and white china.  Have a lovely day!

2 kommentarer:

LissenTo 4 oktober 2012 kl. 21:41  

Det är den där blandningen som gör det snyggt och personligt. Lika bra du fortsätter på den linjen :-)

Kram Lissen

CreandoPhoto 5 oktober 2012 kl. 10:31  

Underbart! Precis i min smak ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP