torsdag 11 oktober 2012

Fabriken: höstens moodboard


Fabriken har höstens moodboard som tema den här veckan. Ni som brukar kika in här vet att jag gillar att skapa moodboards. Idag blir det dock en annorlunda moodboard. Vid min matplats finns en tom vit vägg där jag sätter upp allt möjligt som jag gillar för tillfället. Även om washi-tapen inte känns lika ny och spännande längre är den perfekt när man som jag vill ändra om ofta.

Tanken med en moodboard är att fånga stämningar och det som just nu influerar mig är vinrött och senapsgult (älskar lönnblad!), kastanjebrunt, naturliga material som trä och skinn, hortensians mjuka gröna färg, koppar i smycken och inredningsdetaljer. Hösten är en tid fylld av färg, lekfullhet, fina former. Allt är liksom tillåtet. Till och med att sätta upp blad på väggen. Sugen på mer höstinspiration? Då ska du kika in på Fabriken

I'm taking part in Fabriken, which gathers bloggers, who write about home and interior design. The theme for this week is autumn mood board(s). As you probably know by now I'm really into making mood boards, so I decide to go for something different this time. I have a white wall beside my dining table where I put up things that inspire me at the moment: wine, mustard (I love the colours of maple leaves), chestnut, tree and leather, soft green and copper.

6 kommentarer:

Petra / Popetotrora 11 oktober 2012 kl. 16:45  

Fint! Det här temat gillade jag verkligen! Inte så mycket för att det va kul att göra själv men för att det ju är så himla kul att kika på alla andras bidrag. :)

Anna/Rackarungar 11 oktober 2012 kl. 20:28  

Håller med Petra ett underbart tema, precis som ditt bidrag. Verkligen underbart på ditt alldeles speciella vis.

Anna 11 oktober 2012 kl. 20:49  

Vilket härligt moodboard du visar upp! Jag har börjat gilla hösten mer och mer! Tycker det är så fint med alla färger och njuter av den krispiga luften ute!

Så himla fint med washitejepen!

Ha en fin kväll!

Borgmästaren 11 oktober 2012 kl. 21:32  

Det är ju faktiskt fler än en moodboards du bjuder på! Som vanligt, vackra bilder!

ally 11 oktober 2012 kl. 23:43  

Oh Karin you have such a good eye
These are beautiful - filled with rich, warm colour and gorgeous little details

Lindas trädgårdsblogg 12 oktober 2012 kl. 19:04  

Och så en gammal tant! Inspirerande moodboard du gjort!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP