fredag 31 augusti 2012

Mood board in August







Can't believe it's already September tomorrow (that is in two hours!). Time has passed incredible fast since I got back to work in the beginning of August. I refuse to say that autumn is here but it's not far away now. It's getting colder, leaves are starting the fall on the ground and change colour. I've started to lit candles in the evening (I'm not one of those people who lit candles all year round) and planning some fall decorations. The mood board is definitely a mix of summer and autumn this time. I do love the hint of yellow. One thing I do appreciate about this time of the year is the harvesting; tomatoes, apples, peppers...they are so much tastier when being harvested directly from the garden.

Each month we will create a mood board with things that the nature and/or the garden has to offer. Do you want join the challenge? You choose how to arrange and photograph. Leave a comment on this post and I'll link back your blog. 

We create monthly mood boards: Karin A photography, Annama, Lottas trädgård, LissenTo, Vid Vätterns strand, Fotografiska, Ai loves, Everyday miracles, Rackarungar, Sabinas foto, Trädgården på höjden, Creando, Emschen

Plans for the weekend? I don't have much planned but resting, resting and resting. The last week was all about working and I'm exhausted. I might pop by the local Farmer's market and hope for sunshine and some nice time outdoors. Enjoy your weekend!  

Kan inte förstå att det redan är september. Tiden har gått så otroligt fort sedan jag började jobba igen i augusti. Jag vägrar att säga att hösten är här men den är sannerligen inte långt borta nu. Det har redan blivit kallare, löven börjar så smått att falla till marken och ändra färg. Jag har börjat tända ljus på kvällarna (och då är jag inte en av dem som tänder ljus året runt) och planer på höstiga dekorationer finns. Månadens moodboard är verkligen en blandning av sommaren och hösten.  Jag älskar de gula inslagen och en sak som jag uppskattar med den här tiden på året är möjligheten till att skörda; tomater, äpplen, paprika...åh så mycket mer de smakar när de tas in direkt från landen.

Varje månad skapar vi en moodboard med det som natur och trädgård har att erbjuda den aktuella månaden. Vill du också anta utmaningen? Du väljer själv helt fritt hur du arrangerar och fotograferar. Lämna en kommentar till det här inlägget så länkar jag tillbaka din blogg. J

Vi skapar moodboards varje månad: Karin A fotografi, Annama, Lottas trädgård, LissenTo, Vid Vätterns strand, Fotografiska, Ai loves, Everyday miracles, Rackarungar, Sabinas foto, Trädgården på höjden, Creando, Emschen,

21 kommentarer:

Lotta 8`) 1 september 2012 kl. 07:22  

God morgon Karin :) undrade just var du var men tänkte antingen är hon på resande fot, eller så jobbar hon häcken av sig ;)

Jo, det börjar anas att hösten är på G, luften har förändras, det är fuktigare och solen försvinner fortare, speciellt här i stan och längtan till ljuset är stark så det blir en tur med båten i helgen, vill ha kvar lite sommarkänsla...

Fint med gyllenbären och tomaten! lite skördetid.... ett fint äpple och de sista blommorna - jättefint!
Ha nu en skön helg och vila upp dig lite, eller rensa huvudet med trädgårdsarbete, kramar ♥

LissenTo 1 september 2012 kl. 07:28  

Ja, vad tar tiden vägen, vill ju ha kvar augusti, dagarna går för fort.

Så mycket vackert och fint du har i din trädgård och ätbara godheter.

Vackra bilder Karin

Ha en fin helg, kram Lissen

Lotta 1 september 2012 kl. 10:15  

Hej, ja nu har även augusti tagit slut...tiden går alldeles för fort ibland. Fin tavla du skapat, de blir allt höstigare och höstigare nu.
Jag har lagt upp min moodboard nu och jag hoppas det finns mycket blommor kvat även när det är dags för nästa!
Hoppas du får en skön helg och en fin september månad!
Kram Lotta

Moa 1 september 2012 kl. 12:10  

Underbart vackert Karin! Tack för lite sommarkänsla en regnig dag :)

Hoppas du har en fin helg!
Kram Moa

CreandoPhoto 1 september 2012 kl. 12:41  

Otroligt vackert som vanligt Karin! Jag tittar igen och njuter...

Kramar

Ska försöka få ihop något också, men återkommer när jag lyckas :)

Katarina 1 september 2012 kl. 14:41  

Smakfullt som vanligt hos dig, Karin!
Så var den sommaren (nästan) över - vart tog den vägen..?
Ha det gott!

Berglind 1 september 2012 kl. 15:00  

Beautiful pictures! Love the mild color tones.

Ai 1 september 2012 kl. 21:25  

A rainbow of colors! How do you say beautiful in Swedish?

ally 2 september 2012 kl. 02:35  

Hello Karin
Love these tones
I'm all full of springy goodness this month - hope you like it!

Karin A 2 september 2012 kl. 08:11  

Beautiful in Swedish is vacker! ;-)

Trädgården på Höjden... 2 september 2012 kl. 16:26  

Sensommarvackert. Älskar färgerna, ljuset och lugnet.
Mitt mood board ligger också uppe nu.
Kram Åsa

Camilla Alvén 2 september 2012 kl. 18:51  

En härlig blandning av sommar och höst! Själv ser jag fram emot hösten, gillar när luften blir klar att andas och färgerna skiftar.
Ha det bra
Kram

Anna/Rackarungar 2 september 2012 kl. 20:25  

Åh. Vad. Fint.

Nu har mitt augusti-bidrag kommit upp. Valde ätbart framför köpblommor. :)

Kram Anna
http://rackarungarbloggar.blogspot.se/2012/09/mood-board-i-augusti.html

Sabina 2 september 2012 kl. 20:56  

Vilken underbar mood board du har gjort. Extra fint med smakprov från skördefesten. Vår trädgård har blivit helt bortglömd den här sommaren så jag ser fram emot nästa år, med trädgårdsland i blom och fräscha grönsaker direkt från jorden.
Min mood board för augusti blev såhär: http://sabinasfoto.wordpress.com/2012/08/31/mood-board/

millandante 2 september 2012 kl. 22:05  

Wow wow wow, bara så läckra bilder, jag gillar färgerna jättemycket!!

Ska spana in hos de andra så snart jag kan:) Kul idé!

Kram

Aina 2 september 2012 kl. 23:24  

så koselig disse boardene dine er, du er flink med disse
Her føles det som høsten er kommet. Var på fjellet i helgen , der var det kaldt
Kos deg med resten av lyset og blomstene

Vickie 4 september 2012 kl. 15:26  

gorgeous, I love the colours

CreandoPhoto 4 september 2012 kl. 22:18  

Nu så! Alldeles för sent, men bättre sent än aldrig :) Imorgon presenterar jag min moodboard för augusti :)

Kramar i mängder!

Borgmästaren 7 september 2012 kl. 22:28  

Vilken rolig idé med mood boards! Vackra är de också!

Emschen 7 september 2012 kl. 22:51  

Som vanligt ett vackert inlägg.

Här är mitt lite sena moodboard.
http://emschen.se/?p=7891

vert 16 september 2012 kl. 19:23  

Jag är lite tidig, har gjort ett mood board för mitten av september.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP