tisdag 21 augusti 2012

Memories of the summer...



Bilden ovan har fått namnet "Memories of the summer".  I den har jag försökt fånga lite av sommaren och lite av hösten. För den där hösten börjar smyga sig på, oavsett om vi vill det eller inte. Än så länge ganska "snällt" med trendrapporter från mässor och några bruna löv här och var. Mörkare kvällar och kyligare mornar känns mindre roligt. På jobbet är det så där galet mycket att göra och i affärerna har det varit höst länge. Vinterskor, höstjackor, filtar, kuddar, ljus i mängder. Åh, jag vill men vill ändå inte. Jag vill njuta av fina sensommarkväll lite, äta lätta sallader, grilla, bada, bära sandaler, plocka solvarma bär och nyutslagna blommor. Sommar eller höst - vad säger du?

I call the picture above "Memories of the summer." I have tried to capture some bits of the summer and some of the autumn. For autumn is really getting closer now, whether we like it or not. So far in a "nice" way with trend reports from fairs and other things taking place and of course the first brown leaves here and there. Darker evenings and chilly mornings are the less fun parts of it. At work, it's like  crazy busy (it usually is in August) and the shops sell mostly autumn stuff (since Midsummer thought). Winter shoes, fall jackets, blankets, pillows, candles. Oh, I both looking forward to it and not. I still want to enjoy the beautiful late summer evenings, eat light salads, barbeque, swimming, wearing sandals, picking sunwarm berries and fresh flowers. Summer or autumn (or winter/spring) - what do you feel about it?

10 kommentarer:

Camilla/Rufft och Sött 21 augusti 2012 kl. 23:26  

Vackert! Sommar! Jag gillar hösten med men inte det som kommer sen..fy för vintern!! Men än så njuter jag av att det är länge kvar dit!
Ha det bra!

Sarah B 21 augusti 2012 kl. 23:56  

What a besutiful image. I try to enjoy something different about each season. I do look forward to summer as it seems a more relaxed and for us means Christmas and a bit of a break from work.

Malin - Stjärnflocka 22 augusti 2012 kl. 07:17  

Så vackert!!!

Lotta 22 augusti 2012 kl. 08:06  

Vilket vacket och rofyllt collage, jag vill också hålla kvar sommaren ett tag till men det är väldigt vad det börjar hösta till sig....
men jag gillar hösten också med alla sina färger och höstmat!
Ha en fin vecka.
Kram Lotta

CreandoPhoto 22 augusti 2012 kl. 08:46  

Jag har en tendens att gilla alla årstider lika mycket på nåt sätt. Sommar är bäst när det är sommar och höst när det är höst liksom. Nu välkomnar jag hösten. Ser fram emot levande ljus och kurande i soffan med te när regn och rusk piskar på utanför :)

Urfin bild som vanligt! Duktiga människa!

Kramar

Moa 23 augusti 2012 kl. 08:53  

Jag vill helst inte se alla höstiga inslag just nu.. även om de finns där, lite gulnade löv osv i trädgården.. vill ha mer sol o bad o allt annat som hör sommaren till.. kram <3

Camilla Alvén 23 augusti 2012 kl. 11:46  

Jag älskar sommarkvällar men tror nog att jag föredrar hösten, allt blir så lättare när luften blir sval och frisk och löven sprakar i gult och orange.
Ha det bra
Kram

Birgit 23 augusti 2012 kl. 17:23  

Hej vännen,

Jag har varit dålig på att läsa och kommentera - igen, vet inte varför jag inte kommer igång efter sommaren. Älskar sommar men hösten är ju lite mer kravlös och det är rätt skönt... Att med gott samvete sitta inne och läsa eller pyssla utan att man känner att man borde ta vara på det fina vädret... Men alla årstider har väl sin charm, säger jag lite snusförnuftigt! ;) Nu med förskolestart så stundar ju de fruktade höstförkylningarna för oss också, det ser jag INTE fram emot!

Vilka vackra analoga bilder du visade i de tidigare inläggen, jag blev allt lite sugen på att fota analogt igen! Som du säger, slippa redigera (inte för att jag brukar göra det men ändå), spänningen på hur de blev... ;) Smart oxå att bara ta dem på cd, så slipper man ju själva korten som mest blir liggande i en låda och samlar damm!

Kram, hoppas vi kan ses snart!!
Birgit

Georgianna 25 augusti 2012 kl. 08:49  

Hello, dear Karin, Such a beautiful image!

I am not at all ready for autumn. I am one who wishes for summer all the time so the gradually shorter days and cooler nights make me sad but more determined to enjoy every second of each day. I am always in denial when it starts to change.

Hope you have a lovely week ahead! xo

Katy Noelle 28 augusti 2012 kl. 15:10  

Oh, Karin.... how do I feel about the change of the season? I feel like I blinked and missed summer, this year!!!! =( I love late summer - it's my favorite time of year - and, usually, I like the quiet when the kids go back to school but, this year, we haven't had enough family time and I just want to hang on to carefree summer days. I would be glad to see the end of this drought, though!!! =/

and, yet.... the days are so lovely and my garden still has a while to go, yet. =]

xxo

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP