söndag 29 juli 2012

Mood board in July


Idag publicerar jag min tionde moodboard här på bloggen. Det är inte långt kvar tills det gått ett år nu. Sensommarkänslan börjar smyga sig på (inget snack om hösten ännu, tack! ;)). Blommor och blad har mer mättade färger och i trädgård och natur går det inte lika fort längre (våren och försommaren är så överväldigande i jämförelse). Det doftar av lavendel och andra kryddor och marken fylls äpplekart och rosblad. Tomaterna börjar mogna och ute i naturen börjar rönnbären bli riktigt röda...

Varje månad skapar vi en moodboard med det som natur och trädgård har att erbjuda den aktuella månaden. Vill du också anta utmaningen? Du väljer själv helt fritt hur du arrangerar och fotograferar. Lämna en kommentar till det här inlägget så länkar jag tillbaka din blogg. Jag kommer att vara på resande fot den kommande veckan och är däför inte säker att jag kommer att kunna uppdatera länklistan varje dag.

Vi skapar moodboards varje månad: Karin A fotografi, Sabinas foto, Fotodagboken, Rackarungar, Vid Vätterns strand, Annama, Trädgården på höjden, Molly's Maison, Everyday miracles, Ai loves, Lottas trädgård,


Jag kunde inte låta bli att ta med några bonusbilder också. :-) Ha en fin söndag!
 
*** 
Today I'm publishing my 10th mood board, it's almost a year now! It's definitely more late summer now (please do not mention the autumn yet! ;)). The flowers and the leaves have more saturated colours and things are more slow now, compared to the spring and early summer. There's a smell of lavender and other herbs. The ground is covered by tiny (unripe) apples and rose leaves. The tomatoes are ripe and out in the nature the rowanberries are getting red.

Each month we will create a mood board with things that the nature and/or the garden has to offer. Do you want join the challenge? You choose how to arrange and photograph. Leave a comment on this post and I'll link back your blog. I will be travelling the coming week and I'm not sure if I'll be able up-date the links everyday

We create monthly mood boards: Karin A photography, Sabinas foto, Fotodagboken, Rackarungar, Vid Vätterns strand, Annama, Trädgården på höjden, Molly's Maison, Everyday miracles, Ai loves, Lottas trädgård,

I couldn't resist adding a few bonus pictures as well. ;-) Have a lovely Sunday!

29 kommentarer:

beautifully, suddenly 29 juli 2012 kl. 10:26  

So pretty, as always! I showed D and he is all inspired to track down some wood for me to use as a prop for photos - so cute :) Enjoy the rest of your weekend!

Moa 29 juli 2012 kl. 12:16  

Åh, så vackra bilder Karin! Jag älskar att titta på dina moodboards! Jag vet inte om jag sagt det tidigare men de skulle passa så bra i en kalender, där har de ju perfekt årstidsanknytning!

Hoppas du har en fin söndag!
Kram Moa

Katarina 29 juli 2012 kl. 16:51  

Så härliga bilder du bjuder på, Karin! Mycket vackert fångat.

Min ligger uppe: http://fotografiska.blogspot.se/2012/07/mood-board-juli.html

Kram!

Anna/Rackarungar 29 juli 2012 kl. 19:27  

Helt underbara. Du levererar varje gång. Gång på gång. Mitt bidrag dyker upp i morgon. I de bästa av världar. I let you know.

Nu ska jag beundra bilderna igen. ;)
Kram

Georgianna 29 juli 2012 kl. 22:19  

Hi Karin! Such beautiful images! The extra photos are so dreamy. I love seeing what's growing where you are. Quite similar to here - our apple tree is filling with fruit and the clematis are blooming so well. Roses galore and lilies just starting to open. I haven't been successful with lavender as I think we don't have enough sun in our garden but this week I will travel to the lavender farms about an hour away and will bring back lots of bouquets for drying.

Wishing you a lovely, summery week ahead. xo

CreandoPhoto 30 juli 2012 kl. 01:37  

Som vanligt är dina bilder grymma! Jag vill absolut vara med. Tycker att det är så roligt. Men jag får se om jag hinner få ut ett inlägg tidigare än till helgen... Ska dra ut med husvagnen. Å andra sidan kanske man kan hitta något vackert där jag är då.... :)

Kramar

Lulu"s Sweet Secrets 30 juli 2012 kl. 04:13  

So beautiful! I love the colors!

Frida 30 juli 2012 kl. 13:24  

Hej! Surfade runt lite och hamnade här, vilken fin blogg du har, fantastiskt fina foton!

Lotta 30 juli 2012 kl. 14:14  

En vacker och finstämmd tavla som vanligt! Gillar de lila/blå/gröna nyanserna och de hjärtformade bladen! Jag har gjort min moodboard i dag eftersom vi varit bortresta över helgen - hoppas det är O.K, den finns på min blogg nu.
Hoppas vi alla får en kanonfin augusti, det känns som om många behöver det!
Kram Lotta

AnnA 30 juli 2012 kl. 15:39  

Hej Karin!
Sååå inspirerande med att göra moodboards, och så vacker tolkning du bjuder på.
Här finns min http://annama-trdgslivannatliv.blogspot.se/2012/07/blue-mondaymany-colours.html och lite extra när man ändå håller på... Ha det gott! hälsn
AnnA

Anna/Rackarungar 30 juli 2012 kl. 19:27  

Hej, hej.. jag hann. jag är med. Hurra!

http://rackarungarbloggar.blogspot.se/2012/07/mood-board-i-juli.html

Kram Anna

chachamisu 30 juli 2012 kl. 20:45  

Beautiful mood! Bright, romantic, sweet. Few bonus pictures are definitely okay:) I just discovered your blog, I'm following right away. Inspiring. Nice to know your blog.

Nataya
Nataya
Naty Ponders Style
Chachamisu Photography

Trädgården på Höjden... 30 juli 2012 kl. 23:05  

Vilken underbar sommarfrossa.
Njuter så av dina vackra bilder. Alltid.
Mitt mood board ligger nu också uppe på min blogg.
Kram Åsa

Madeleine 30 juli 2012 kl. 23:07  

Ljuvliga bilder, Karin! :)

Sarah B 31 juli 2012 kl. 07:49  

What beautiful images Karin! It's so nice to see what's happening in people's gardens all over the world :)
I just posted mine!
x
http://mollysmaison.blogspot.com.au/2012/07/bits-and-bobs-garden-in-july.html

ally 31 juli 2012 kl. 15:05  

So pretty Karin
I live the summery exuberance (and the extra shots)
Have to laugh at Natasha...I was asking my husband for n old door on the weekend to use as my board :-)

Maria 1 augusti 2012 kl. 08:05  

Så himla fint Karin! Både bilder och text!

Stor kram

Lotta 8`) 1 augusti 2012 kl. 11:22  

Härliga sensommarbilder! när sommaren är på topp och färgerna ändras från det ljusa, skira, till kraftiga, lite mer mättade och färgstarka.

Kram ♥

Fröken Fräken 1 augusti 2012 kl. 22:47  

Nä, PRECIS, inget snack om hösten redan! Som din vackra bilder visar, så pågår ju sommaren för fullt ute just nu! Njut av det som är nu.

Min plats i solen 2 augusti 2012 kl. 00:49  

Sommarkänsla med stort S! Ljuvliga bilder som förmedlar allt det där som är så fantastiskt med sommaren. :)

Kram Lotta

Ai 2 augusti 2012 kl. 06:46  

Your photos look so peaceful and calming, thank you! I needed that!

millandante 2 augusti 2012 kl. 10:29  

Helt fantastiska bilder Karin!! Som alltid:)
Försökte komma in via din länk till instagram.. (skaffade själv det igår;) men jag ska försöka från instagramhållet istället:)

Kram

Unknown 2 augusti 2012 kl. 11:03  

Hittade just stigen till Din vackra blogg ~~~

Älskar Hösten, men ska inte snacka något om den *fnissar gott*

Hälsningar från Eva

Malwina Marchwicka 3 augusti 2012 kl. 09:21  

you can make so beautiful pictures just of flowers!
you have the eye!
i want fallow you!

Sabina 4 augusti 2012 kl. 12:35  

Ljuvligt somriga bilder!

Arch-tecture 6 augusti 2012 kl. 20:36  

Wow, it's brilliant. I'm in love with your photohraphs
abrzuchacz.blogspot.com

Emschen 9 augusti 2012 kl. 23:42  

Nu har jag hakat på. Mitt första Mood Board-inlägg publiceras imorgon runt 10 (thank you lord för tidsinställning ;).
Tack för inspiration!

LissenTo 13 augusti 2012 kl. 06:22  

Så vackra bilder av sommarens blommor,du kan du :-)

Först idag lägger jag upp en bild.

Kram och hoppas du har haft det mysigt på fina Gotland.

// Lissen

Kathryn 27 augusti 2012 kl. 09:05  

what a wonderful idea, this mood board is beautiful

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP