onsdag 30 maj 2012

Trädgårdstider



Jag fortsätter på blomster-/trädgårdstemat från föregående inlägg. Alla säsonger har sin charm men frågan är om inte många trädgårdar är som mest praktfulla nu när våren övergår i sommar (även om väderprognosen säger tvärtom - vi går från högsommar till normal vår igen1!?). Syrener, aklejor, nävor med flera står i blom här medan (doft)pioner och rosor knoppas.

I helgen som gick stod trädgårdfix hos min mamma på schemat. Det blev inköp av härliga sommarblommor (på bilderna ovan ser bland annat ni fylld Flitig lisa, pelargoner, taklök och klöver), plantering av krukor, gräsklippning, första omgången potatis hackades på och en andra omgång sattes i jorden. Det var tid att skörda sallad (redan dags att så en omgång till!) och kryddor som basilika.

Trädgården må vara i full blom men så är inte fallet med min balkong. Det enda gröna där är förra årets plastmattor från Indiska. Med andra ord är det dags att fylla på med lite blommor tror jag. Om regnet håller sig borta blir det därför balkongfix i morgon kväll. Nu sängen, tidigt imorgon bitti är det dags för yoga igen. Fin torsdag allesammans!

***
Just a short resume of today's post (since I need to sleep - going to a yoga class early tomorrow morning). I spent the weekend in my mums garden, planting, cutting the lawn, planting potatoes, harvesting basil and lettuce. Have a lovely Thursday everyone!

10 kommentarer:

Trädgården på Höjden... 30 maj 2012 kl. 22:11  

Yoga och balkongfix låter som en toppendag :-)
Hälsar Åsa som kör med pilates och trädgårdsfix i morgon

CreandoPhoto 30 maj 2012 kl. 23:29  

Så fint det är! Just nu är detta den bästa årstiden. Jag vet att jag ändrar mig till hösten...och vintern...men just nu! Härligt!

Kramar Kicki

Moni 31 maj 2012 kl. 10:47  

lovey!

Unknown 31 maj 2012 kl. 16:04  

beautiful photographs, beautiful spring blooms. Our flowers are looking lovely here too. Hugs!

Fröken Fräken 31 maj 2012 kl. 16:13  

Åh nu blev jag ju sjuk av längtan efter min balkong hemma! Att få planetera där, sitta ute och sola, och ha massor av blommor! Vill flytta hem nuuuuu!

Moa 31 maj 2012 kl. 17:50  

Åh, vilka härliga bilder! Vi ska också ta tag i balkongen snart, men jag ville vänta ut kylan som kom efter den toppfina helgen så man slipper bära blommor ut och in och få in blomflugor i lägenheten... Men snart (förhoppningsvis!!) är det dags - jag längtar!

Ha en fin torsdagskväll!
Kram Moa

Anna/Rackarungar 31 maj 2012 kl. 17:52  

Ja, det råder ingen tvekan om att detta är trädgårdarnas högtid!
Och yes, jag ska visa vad en blöjtårta är snart... :)

Aina 31 maj 2012 kl. 19:10  

nydelige bilder Karin, ja det er fint med sommer i hagen
Vu hadde nydelig vær i forrige uke så jeg kjøpte masse blomster og krukker. Nå er det veldig kaldt igjen
kos deg i hagen, ha det bra Klem

Katy Noelle 1 juni 2012 kl. 22:38  

I've been in my garden, too - and on the porch, planting pots.

Lovely, lovely summery images! =]

Livet på solsidan 1 juni 2012 kl. 22:44  

Vilka fantastiska bilder. Som vanligt!

Härlig helg!
Tamara

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP