söndag 6 maj 2012

Pastel Sunday.




Mintgrönt, turkos, rosa,..det finns ingen tid på året då jag suktar så mycket efter pastellfärger som nu på våren. Jag vill ta med de blommande körsbärs- och magnoliaträden in och mjuka upp allt det svart-vita som dominerar hemma hos mig.  Under veckan har blommat extra mycket på många bloggar (blommade inte körsbärsträden ovanligt kort tid i år?), orkar ni mer? I så fall kan jag utlova massor av körsbärsblom här i veckan som kommer. Skön söndag allesammans!

***


Mint, turquoise, pink....in the spring I really long for those pastel colors. I want to bring the flowering cherry trees and magnolias in to my home and soften up my black and white interior. During the last couple of weeks I've seen flowering trees on so many blogs, would you put up with some more? ;-) If so you must make a visit here next week when I'll share some photos of the beloved cherry trees. Have a lovely Sunday everyone!   

11 kommentarer:

Annelie 6 maj 2012 kl. 10:31  

Åh vilket fint kollage med bilder! Vackert som alltid. Fin söndag till dig med!
Kram

Moa 6 maj 2012 kl. 11:14  

Underbara pasteller... Här i Umeå snöade det igår (!!) så jag behöver alla körsbärsblomsfoton som bara går för att få någon vårkänsla alls! :)

Ha en fin söndag!
Kram Moa

flowersandhome 6 maj 2012 kl. 17:50  

Beautiful pictures! Love the pastel colours combined with a touch of bright colour.
Bye,
Marian

*Pearls on a string** Dorthe 6 maj 2012 kl. 18:17  

Dejlige billeder du har valgt!

:-) Dorthe

Marina 6 maj 2012 kl. 19:21  

Är förälskad i ljuset på dina bilder. Du får det alltid så skirt och vackert.

Kram

Anna/Rackarungar 6 maj 2012 kl. 23:50  

Ja dessa färger är helt ljuvliga. Likaså alla dina bilder!

Vad roligt att du gillade planschen. Den finns på Bookbinders Design (där jag även jobbar) och detta är ett samarbeta med fantastiskt duktiga illustratören Mira Nameth. Vi tog fram tre olika motiv i samma stil, men detta är min favorit. Och Mira är otroligt begåvad.

Jag tror att de finns kvar både i butik och på webben.

Lotta 7 maj 2012 kl. 08:27  

Wow, vilket ögongodis du bjuder på.
Kram Lotta

Camilla Alvén 7 maj 2012 kl. 12:21  

Härliga pastellbilder!

Ha det bra
Kram

Carla Coulson 7 maj 2012 kl. 17:22  

Such beautiful colours and photos. You have a wonderful eye.. Carla

Brandie 7 maj 2012 kl. 17:46  

So gorgeous!!! Some of my fave colors♥

Ai 10 maj 2012 kl. 05:54  

Such pretty and peaceful colors. Love the simplicity, thank you for sharing!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP