söndag 29 april 2012

Mood board in April









I morgon sjunger vi in våren och idag hyllar vi april med en riktigt vårlig moodboard. Körsbärsblom färgar skyn rosa, forsythian sträcker sina gula grenar mot himmlen, buskarna grönskar och gräset växer. 

Varje månad skapar vi en "moodboard" med det som natur och trädgård har att erbjuda den aktuella månaden. Vill du också anta utmaningen? Du väljer själv helt fritt hur du arrangerar och fotograferar. Lämna en kommentar till det här inlägget så länkar jag tillbaka din blogg.

Vi skapar moodboards varje månad: Karin A fotografi, Sabinas foto,Vid vätterns strand, Trädgården på höjden, Lissen To, Ai Loves, Everyday miracles, AnnamA, Fotodagboken, Lottas trädgård,

Ha en fin Valborg! 
*** 
  Today I April with a truly spring like mood board. The cherry trees are flowering, the forsythia is reaching in yellow towards the sky, the bushes and plants are getting greener and greener and so is the grass/lawn. 

Each month we will create a "mood board" with things that the nature and/or the garden has to offer. Do you want join the challenge? You choose how to arrange and photograph. Leave a comment on this post and I'll link back your blog.

We create monthly mood boards: Karin A photography, Sabinas foto,Vid vätterns strand,Trädgården på höjden, Lissen To, Ai Loves, Everyday miracles, AnnamA, Fotodagboken, Lottas trädgård,

Wishing everyone a wonderful last day of April!

17 kommentarer:

Lotta 29 april 2012 kl. 18:18  

Hej, vilken fin tavla du skapat! Det är verkligen underbart med allt som händer i vår natur just nu och den förändras varjs dag så man får nya tavlor utanför fönstret hela tiden. Jag har lagt upp min moodboard och nu önskar jag dig en riktigt skön söndagkväll och en fin Valborg!
Kram Lotta

Trädgården på Höjden... 29 april 2012 kl. 20:29  

Vilket vårligt vackert mood board du har skapat. Jag gillar bakgrunden som ramar in det hela så fint också.

Förhoppningsvis blåser det inte så mycket i morgon så att det kan bli fina valborseldar.

Mitt bidrag ligger uppe på min blogg nu.
Hälsar Åsa

LissenTo 29 april 2012 kl. 21:17  

Våren är efterlängtad och härligt att den sjungs in.

Vackra små tavlor du har gjort Karin, i din blommande värld.

Imorgon visar jag min moodboard, som jag fotat med min nya kamera.

Kram och ha en trevlig valborg.
// Lissen

Sabina 29 april 2012 kl. 21:57  

Hej! Då ska vi se om jag lyckas kommentera den här månaden... Jag har lagt upp min mood board också. Den finns här: http://sabinasfoto.wordpress.com/2012/04/27/mood-board-april/
/Sabina

Sabina 29 april 2012 kl. 22:00  

Åhå! Det fungerade! Håller tummarna för att det fortsätter fungera framöver, så slipper jag maila dig varenda månad. :) Fina bilder förresten! Härligt att det blommar överallt nu. Jag var borta ett par dagar och då hade det hänt massa roligt i trädgården. Ser fram emot ny mood board nästa månad också. :)

FO - 2 30 april 2012 kl. 00:43  

Vakre vårlige gleder og komposisjoner.
Veldig fint! (:

beautifully, suddenly 30 april 2012 kl. 01:47  

So pretty and delicate :) Happy almost-May!

LissenTo 30 april 2012 kl. 10:54  

Japp du finns mitt mood board, på min blogg.

Trevlig Valborg

Kram Lissen

Ai 30 april 2012 kl. 17:37  

Lovely to see your board again. Hope you are doing better and that the sad days have passed! Can't believe over half the year has passed since you started doing this, thanks for the inspiration!

Jes/Vita villa vila 30 april 2012 kl. 19:07  

Underbar moodboard vännen! Älskar dina bilder!

Kram Jes

Anna/Rackarungar 1 maj 2012 kl. 11:51  

Ja, fantastiskt! Så oslagbart vackert att jag ids inte ens försöka mig på ett moonboard den här gången heller... Men en vacker dag så.

Tills dess njuter jag maximalt av dina skapelser. Tänk att våren är här och all blomsterprakt. Vi njuter vidare av det.

Kul att du testar lack du får berätta hur det gick! :)
Kram!

ally 1 maj 2012 kl. 13:53  

Happy May!!
Loving the colours in your board this month...and those adorable grape hyacinths
I'm playing again this month too

AnnA 2 maj 2012 kl. 00:19  

Hej Karin!
Jag tänkte jag skulle vara med, och plockade ihop blomster till min egen tolkning.
Härliga softa toner du visar...
Här finns min länk: http://annama-trdgslivannatliv.blogspot.se/2012/05/moodboard-och-sa-var-det-forsta-dagen.html
Ha det gott!
hälsn
AnnA

Katarina 2 maj 2012 kl. 06:28  

Så vårlikt och vackert, Karin!
Önskar dig en skön vår.
Min board ligger uppe.
Kram!

Blommiga Karin 2 maj 2012 kl. 12:09  

Härliga vår! Underbart!
Kram Karin

Moa 2 maj 2012 kl. 17:55  

Så härligt och vårlikt! Jag älskar dina moodboards... Bakgrundsskivan du använder är väldigt vacker också, det ger en fin naturkänsla.

Ha en fin onsdag!
Kram Moa

Lotta 8`) 2 maj 2012 kl. 21:41  

Hej Karin, hoppas du känner dig bättre nu, det är alltid tråkigt när det oväntade händer, och jobbigt! Men jag hoppas så, att du fortsätter blogga och använder din kamera på det fina sätt du gör. *kram* Kanske är kameran ett bra sätt att skingra tankarna?

Jättefin tavla du visar, fint med pärlhyacinterna!! Nu blommar de hemma hos mig :)Jag var en sväng i skogen och samlade grenar för luktärtsstöd och såg då att liljekonvaljerna börjar titta upp!!! Nu går det undan, kanske skönt att det blir lite svalare så allt inte exploderar på samma gång, allt skall ju ha sin tid.

Önskar vi kunde träffas framöver, en tur till Botaniska? Hör av dig om du skall dit. Kramar ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP