söndag 26 februari 2012

Mood board in February




Ja, ytterligare en månad är snart förbi och våren börjar visa sig och det är dags för att skapa moodboards igen. Den senaste veckan har vi gått från snö (via regn) till barmark. Härligt! Krokus och snödroppar liksom julrosor har knoppar (några blommar redan som ni ser). Jag misstänker att det inte ser likadant ut i hela Sverige och att några moodbards är betydligt mer vintriga.

Vill du också anta utmaningen? Varje månad skapar vi en "moodboard" med det som natur och trädgård har att erbjuda den aktuella månaden. Du väljer själv helt fritt hur du arrangerar och fotograferar. Lämna en kommentar till det här inlägget så länkar jag tillbaka din blogg.

Vi skapar moodboards varje månad: Karin A fotografi, Everyday miracles, Rosor och magnolia, Langbergs bilder, Fotografiska, Vid vätterns strand, Sabinas foto, Sophia Callmer, Anjas hill, Marinas trädgård,

Ha en fin söndag!
*** 
It's already time for another mood board. The last week we've gone from snow to spring. Simply wonderful! Crocus, snowdrops and hellbore - all have now buds. I assume this is not the case everywhere.

Do you want join the challenge? Each month we will create a "mood board" with things that the nature and/or the garden has to offer. You choose how to arrange and photograph. Leave a comment on this post and I'll link back your blog.

We create monthly mood boards: Karin A photography, Everyday miracles, Rosor och magnolia, Langbergs bilder, Fotografiska, Vid vätterns strand, Sabinas foto, Sophia Callmer, Anjas hill, Marinas trädgård,

Have a lovely Sunday!

34 kommentarer:

Yvonne - Frl. Klein 26 februari 2012 kl. 09:47  

Ein wunderbares Moodboard!
Einen schönen Sonntag,
alles liebe
Yvonne

Georgianna 26 februari 2012 kl. 09:47  

Hi Karin! I was just heading to bed but had to comment on this – I just love the colors – the lavender and greens are lovely but that pop of unexpected red adds so much!

Almost spring here, too. Lots of rain at the moment but that's okay as I have SO much to do inside!

xo – g

Lotta 26 februari 2012 kl. 09:55  

Vad härligt det är med lite vår i "tavlorna" idag. Din är så fin och inger verkligen hopp om vårens antågande. ha en skön söndag och njut av solen!
Lotta

ally 26 februari 2012 kl. 10:16  

so pretty Karin
I've taken a little shot of what's growing in our vegie patch to share - hope you like it

Lotta 26 februari 2012 kl. 10:22  

Jag glömde ju säga i min förra kommentar att jag lagt upp en moodboard på min sida!
Må så gott.
Lotta

Ulla 26 februari 2012 kl. 10:24  

Så vackert ditt moodboard är! Härlig känsla i det.
Nu är jag med :)
Mvh Ulla

Karin 26 februari 2012 kl. 10:44  

So pretty! I love the colours of the buds on the wood. Beautiful. And really spring like indeed. Lately I have been waking up to the sound of singing birds. Heavenly!

Annika Soulcityguide 26 februari 2012 kl. 12:01  

Fina bilder!

AnnCharlotte 26 februari 2012 kl. 12:45  

Så vackert....
Mitt moodboard är klart.
Nu går det verkligen undan i naturen och trädgården....härligt som bara den.
Ha det bra :)

Johanna Stålros 26 februari 2012 kl. 12:45  

Så himla vackert!!! Jag skulle gärna vara med, men jag hinner nog inte..får njuta av dina bilder istället. Kram

Giga 26 februari 2012 kl. 12:52  

Wspaniały pomysł. Twoje "nastroje" z miesiąca lutego są świetne. Pozdrawiam. *** En bra idé. Dina "känslor" av februari månad är stora. Yours.

Katarina 26 februari 2012 kl. 14:38  

Så vackert du har arrangeratQ
Önskar dig en fortsatt skön söndag.

Min moodboard finns här: http://fotografiska.blogspot.com/2012/02/mood-board-february.html

Marina 26 februari 2012 kl. 15:01  

Jättefint! Jag kommer vara med denna månaden.

Kram

Fröken Fräken 26 februari 2012 kl. 21:17  

Du misstänker rätt! Fast även här strålar solen och håller hoppet uppe :-)

beautifully, suddenly 27 februari 2012 kl. 00:01  

Oh Karin this is just too pretty for words! So gorgeous. We don't have a garden of our own so for now I will just look at your beautiful pictures :)

As for Paris ... I can't believe that you would need any tips from me! Besides, it's so easy to take photos there, everything is so beautiful! I guess the only thing I can say is that I really loved the Left Bank, and the Marais is fabulous (but then so are St Germain ... and the Latin Quarter ... and Ile St Louis ... ). I can't wait to see your images (as always) :)

Madde 27 februari 2012 kl. 09:42  

vilka vackra bilder:)

Otaki 27 februari 2012 kl. 11:43  

Hej karin, vackert, vårkänsla!
jag fortsätter att hänga på, kan du inte bara lägga till mig på din länklista? Ska jag skicka en kommentar på inlägget du gör innan månadsbildsinlägget eller kan länken finnas kvar från gång till gång?
Allt gott/Sophia

Sophia Callmer 27 februari 2012 kl. 11:45  

Oj Karin jag är Filippa, det är min dotter som hade glömt att logga ut..kram Sophia

Anna/Rackarungar 27 februari 2012 kl. 11:48  

Så vackert, vackert. Fint att få med lite februari-solstrålar i bilderna. Sånt vill vi ha mer av! Gärna hela mars, och april.

TACK för dina RAW-tips. Jag 'måste' alltid exponera extra för jag tycker inte blir blir tillräckligt ljusa trots att jag överexponerar. Kanske borde testa de andra spakarna i stället? Blir lätt grusigt när man efterexponerar...

Anjas Hill 27 februari 2012 kl. 14:53  

Så vacker Karin! /Anja

Aina 27 februari 2012 kl. 21:32  

nydelige bilder Karin. Jeg følger bloggen din. Den er fin
Jeg har prøvd å lage en blogg selv. Det er kjekt

annixen. 27 februari 2012 kl. 22:00  

Vackert. Jätte vackert. Det finns hopp om våren :)

Sandrine 28 februari 2012 kl. 00:42  

Hello Karin I found your beautiful blog via Ally.Such a pretty mood board!I hope I will be able to join you with the next one :) Have a great day Sandrine x

Blommiga Karin 28 februari 2012 kl. 11:24  

Verkligen en fin månads bild av naturens fynd. Kul ide!! Kanske återkommer om att få vara med på detta. Kram Karin

sandy 28 februari 2012 kl. 23:14  

Your blog is just amazing! I am loving all the eye candy, such a delight!

Laila 29 februari 2012 kl. 16:13  

Så vacker din februaritavla vart.
Själv hittade jag inte så himla mycket... Fast jag vart glad åt smultronbladet. :-)

http://tillklippt.blogspot.com/2012/02/mood-board-febrauri.html

Lotta ♥ ohlovely.se 1 mars 2012 kl. 21:03  

Men herregud så fina bilder! Så läckert. Tack för all inspiration och tack för allt hopp om våren! :)

Kramar

Ai 2 mars 2012 kl. 23:43  

Yay! Spring is here! Such a change in your mood board, it's so lovely! My board is up too, please enjoy!

Malwina Marchwicka 5 mars 2012 kl. 21:36  

wauw! beautiful!

Melanie 6 mars 2012 kl. 05:54  

Hello. I found your blog via Georgianna Lane's blog. I must say that you have some beautiful photography here. I will definitely be coming back.

LissenTo 6 mars 2012 kl. 08:27  

Oerhört vackert moodbaord, så hoppfullt vårliknande.

Hos mej är det vinter ännu, även om jag sett krokusar på avstånd.

Ha en fin vecka och kram.
// Lissen

millandante 9 mars 2012 kl. 23:20  

Så fint av det lilla enkla! I like!!

KRAM

ally 12 mars 2012 kl. 11:31  

Hi Karin
I've written about a blog award that ive given you on my blog...hope you don't mind
xx

Carolina 13 mars 2012 kl. 16:11  

I love your mood board, it is very cool :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP