tisdag 13 september 2011

Stormy weather and Jane Eyre


Oj, vad det stormar ute. Lika blåsigt var det igår kväll när jag gav mig iväg på förhandsvisning av filmen Jane Eyre. Filmhösten 2011 ser verkligen lovande ut och klassikern Jane Eyre har länge varit en av de filmer jag sett mest fram emot. När favoritböcker filmatiseras skapas förväntningar och inte minst funderingar om filmen ska leva upp till boken (och i det här fallet tidigare filmatiseringar). Men jag blev inte besviken. Filmen innehåller det mesta man kan begära; utmärkt skådespeleri, vackra miljöer och så klart kärlek, passion och spänning.

Bilden har inget med filmen att göra men på något sätt fångar den ändå lite av det jag känner när jag tänker på filmen och på vinden som viner runt husknutarna.

***

Yesterday I saw the film Jane Eyre (based on the classic book written by Charlotte Brontë) and all my expectations were met. It was such a romantic and dramatic film. The picture above has nothing to do with the film but somehow it captures my feelings after seeing the film. It also suits the extremely windy weather we are having this week.

9 kommentarer:

Yvonne - Frl. Klein 13 september 2011 kl. 20:16  

Liebe Karin,
ich kenne den Film noch nicht, aber ich werde ihn mir bei Gelegenheit ansehen!
Viele liebe Grüße,
Yvonne

Moa 13 september 2011 kl. 22:33  

Oj vad vacker den bilden var.. så fin Karin!! Filmen får jag hålla utkik efter låter spännande och intressant.. kram o ha en fortsatt bra vecka trots regn, blåst o mörkt väder.. Monica

Anonym 14 september 2011 kl. 02:12  

Fantastiskt vacker bild, väldigt stämningsfull! Vad kul att filmen var lika bra som du hade hoppats, ofta blir man ju besviken på filmatiseringar av bokfavoriter.

Kram

Anjas Hill 14 september 2011 kl. 10:09  

Hejsan Karin!

Dagens bild är magisk!

/Anja

kristina - ingen vanlig dag 14 september 2011 kl. 16:13  

Åh den ser jag gärna också. Dock kommer jag aldrig att få med mig sambon på den :)

Georgianna 15 september 2011 kl. 08:44  

Karin, this is breathtakingly beautiful! Haunting, really. Yes, it so sums up the mood of Jane Eyre. I saw it last month and it was spectacular. Wishing you a great weekend! xoxo – g

Camilla Alvén 16 september 2011 kl. 08:04  

Hos mig har det också stormat mycket men idag har det äntligen lugnat ner sig , nu skiner solen från en klarblå himmel...
Ha en skön helg
Kram

Karin Wijk 16 september 2011 kl. 15:20  

Å vilken läcker bild! Ja, det har verkligen varit blåsigt den sista tiden. Idag har vi haft rätt mycket sol skönt nog. Hoppas du får en mindre blåsig och mer solig helg! / Kram

Fröken Fräken 18 september 2011 kl. 20:59  

Jag minns när Jane Eyre gick som tv-serie när jag var typ 8-9 år (även om jag inte vet om det egentligen är något för barn?!), jag var helt förtrollad och blev inspirerad till att teckna och måla massor.
Härlig bild av vild natur!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP