onsdag 7 september 2011

Favorit nr 2

DSC_0649-copy-webb

Här kommer ett inlägg om ytterligare en (rätt nyupptäckt) favorit, nämligen den ekologiska bakverkstaden Cum Pane. Bakverkstad - hur flott och trevligt låter inte det? Bröd är gott och gott bröd är bland det bästa som finns. När man som jag äter mest knäckebröd (eller som jag har förstått att det heter i många andra delar av landet hårdbröd) är det underbart att unna sig mjukt bröd till helgen. Och på Cum Pane hittar man riktigt bra bröd!

DSC_0659-copy-webb

Som det så fint konstateras på hemsidan (kika in där, fina texter och lika fina baktips hittar ni där!) så räcker det med bara smör på. Men lite hemmagjord plommonmarmelad med smak av kanel och mandel var inte dumt det heller. Receptet på marmeladen finns i klassiska Vår kokbok. En bibel i köket, som jag inte vill vara utan.

Slutligen vill jag tacka för alla fina kommentarer ni lämnat här det senaste. Vad kul att så många av er gillar min tavelvägg!

***

Bread from my new favorite bakery, Cum Pane, and home-made plum marmalade with almonds and cinnamon.

8 kommentarer:

Anonym 8 september 2011 kl. 05:51  

Ser väldigt gott ut, och vackert foto! Marmeladen låter också väldigt god! Mina föräldrar har plommon, undrar om de får mycket frukt... :-)

Kram

Tulipa 8 september 2011 kl. 09:32  

Hej Karin!

Jösses vad gott det ser ut...

Och bilderna nedan, sååå vackert, jag blir helt lycklig av sådan höstmagi...

Kram Mariette

Anjas Hill 8 september 2011 kl. 16:52  

"Jag ska' inte äta bröd....inte äta bröd...." är mantrat som passar på mig och som jag bör lyssna till med båda öronen. Men, nu bär du Karin A ett tungt ansvar över mitt plötsliga brödbegär;))))! Gud så läckert! Äsch! Jag får hoppa över glassen i stället/Anja

kristina - ingen vanlig dag 8 september 2011 kl. 18:45  

Ja, riktigt gott välbakat bröd är allra godast med bara smör till!

Hårdbröd säger min mamma så jag antar att det är ett norrländskt fenomen.

Camilla Alvén 9 september 2011 kl. 16:27  

Mmm, vad gott och som vanligt snygga bilder! Själv älskar jag surdegsbröd men har inte bakat det själv någon gång.
Ha en skön helg
Kram

Marina 9 september 2011 kl. 21:40  

Mmmm, här sitter jag och är lite halvhungrig. Nu blev jag mer hungrig!

Kram!

Yvonne - Frl. Klein 10 september 2011 kl. 10:40  

Liebe Karin,
das sieht sehr lecker aus!
Ein schönes Wochenende,
liebe grüße,
Yvonne

Georgianna 15 september 2011 kl. 08:45  

♥♥♥♥♥♥!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP