tisdag 23 augusti 2011

Work in progress....

En och en halv månad eller ja hela sommaren. Så lång tid har jag klarat mig utan en egen dator. När jag slutligen lyckades bestämma mig för en fanns den inte längre i lager. Inte i en endaste butik här i stan. Varje gång telefonen plingar hoppas jag innerligt att det är elektronikfirman som ringer för att säga att jag kan komma och hämta den efterlängtade men än så länge har det alltså inte hänt. Som en följd av detta fortsätter inläggen att trilla in här lite mer sällan än vad jag önskar.

Nyligen gjorde jag klart min tavelvägg. Ibland, som den här gången, är steget långt från ord/tanke till handling. Men nu har äntligen ett antal tavlor kommit upp. Eftersom jag inte har någon dator, och inte heller har tillgång till de bildredigeringsprogram jag brukar använda mig av, får ni idag bara se en "work in progress"-bild. To be continued igen alltså....

20110823_blogg

Från vänster till höger: Frågetecken från Grandpa, inramat vykort från Therese Sennerholt, den tjusiga planschen från Eva Juliet såg jag första gången hos Anna-Malin, ramen med bilden på stolen kommer från favoritblomsterbutiken Floramor och krukatös, de svarta ramarna är loppisfynd (än har jag inte slängt ut karln!) och den guldiga är arvegods.

***
I'm still without computer (I'm waiting everyday to get the "you can come and pick it up now"-call). I've been working on a wall of paintings and now it's finished. You will get to see the final result as soon as I get my new computer and meanwhile you can see a " work in progress-picture" above.

9 kommentarer:

Fröken Fräken 23 augusti 2011 kl. 21:11  

Men du kan ju se det som att du vinner tid att göra en massa andra saker än att sitta framför datorn! Och snygg tavelvägg under skapande.. min ramsamling ovanför soffan går i precis samma färg och stil!

LissenTo 23 augusti 2011 kl. 22:04  

En snygg mix av olika tavlor, som passar så bra ihop.

Hoppas du får din dator snart, nu när nästan tavelväggen är klar.

Ha en härlig vecka. // Lissen

Moa 23 augusti 2011 kl. 22:38  

Jag håller med Fröken Fräken, det går åt en hel massa tid till slött datorsurfande där man hade kunnat göra annat :) Men jag förstår dig verkligen, man känner sig otroligt handikappad utan dator! Hoppas att den kommer snart!!!

Tavelväggen blev supersnygg, jag gillar effekten av de tomma ramarna mitt emellan de andra. Verkligen snyggt. Om man får önska något så skulle jag vilja se ännu fler bilder från din lägenhet, du verkar ha så otroligt fint hemma! Men bara så mycket som du känner dig bekväm med att visa förstås! Kram Moa

ally 24 augusti 2011 kl. 13:34  

Hope the computer comes soon
I love the wall of frames

kristina - ingen vanlig dag 24 augusti 2011 kl. 14:07  

Jag älskar att titta på andras tavel-väggar. Det är så spännande att se hur man blandar och det är nästan så det skvallrar lite om hur man är som person - vissa har likadana ramar och spikraka rader andra blandar hejvilt och går på känsla. Visst är det spännande? :)Det här ser lovande ut tycker jag!
kram / kristina

Ninni 24 augusti 2011 kl. 17:29  

Tavelväggen blev jättesnygg! Klokt av dig att inte göra som jag och spika upp dem. Det är ju lättare att ändra om de står så här.
Vad trist att vara utan dator och bildbehandlingsprogram...Stackare!
Hoppas den kommer snart.
Kram Ninni

Anonym 25 augusti 2011 kl. 02:39  

Vad tråkigt att din dator är slut överallt, hoppas du får den snart! Många fina bilder och ramar, kul idé mod en tavelvägg!

Kram

Mikaela 26 augusti 2011 kl. 07:37  

Det ser ut att bli supersnyggt. Gillar blandningen av ramar.

Lilla huset på prärien 28 augusti 2011 kl. 08:40  

Ah vad fint du gör det! Jag gillar alla sådana där gamla fina bilder och kul speciella ramar till det. Har dock ingen sådan vägg eller hylla själv ännu... kanske borde fundera på det... :)

Kram Jenny

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP