söndag 22 maj 2011

Getting lost (lilacs and a new print)

2011 05 22_blogg1

För ett litet tag sedan beställde jag ett tryck från Slide sidewaysEtsy. "Find a beautiful place and get lost" - ja vem vill inte det!?  Trycket ska ramas in och få en plats i sovrummet men i väntan på det passade jag på att fota trycket tillsammans med några lila syrener. Syrener är ljuvliga och få dofter väcker så många minnen. Vem minns till exempel inte barndomens skolavslutningar då syrenerna var ett nästintill obligatoriskt inslag? I år lär de dock vara mer eller mindre överblommade här då sommarlovet börjar. Ha en fin vecka!

20110522_blogg2

A little while ago, I ordered a print from Slide Sideways on Etsy. "Find a beautiful place and get lost" - who would not like that? I'll frame the print place it in the bedroom but in the meantime, I had to take some shots of it along with some purple lilacs. Lilacs are lovely and the scent evokes many memories. I remember brining lilacs to my teacher when the school finished for the semester. This year they may be more or less withered here when summer vacation starts. Have a wonderful week!


2011 05 22_blogg3

11 kommentarer:

@my casa 22 maj 2011 kl. 22:26  

Hyacinter det ljuvligaste som finns!
Håller med dej dofter väcker alla minnen!

Gillade oxå texten på skylten, passar så bra i dessa
försommar tider.

Mariette 22 maj 2011 kl. 22:51  

Ahhh...såååå vackert alltså....

Tack för dina tips angående objektiv. Jag känner mig väldigt rådvill nu... Frågan är ju vad man har användning för och vad som känns värt det så att säga...

Ett renodlat macro kanske inte är min grej i alla fall då, blir säkert mest liggande...

Tacksam för dina synpunkter, du är en så fantastiskt duktig fotograf och kan dina saker!

Kram Mariette

Lotta MayaLee Photography 23 maj 2011 kl. 08:04  

Jag har också fotat syrener i helgen :-)
Vilket fint tryck du har beställt!Etsy är verkligen en guldgruva!
Ha en fin vecka!
Kram Lotta

kristina - ingen vanlig dag 23 maj 2011 kl. 09:05  

Så fina bilder du har fotat! Tänkte också på det igår att syrener hade man alltid på skolavslutningen. I år får det väl bli liljekonvalj istället. Har i och för sig inte varit ute i skogen och tittat hur långt de kommit än - de kanske också blommar redan?

Fint tryck dessutom.

Kram / Kristina

Moa 23 maj 2011 kl. 10:53  

Så ljuvliga bilder, känner nästan syrendoften hit, igår stod jag med näsan i min 'new moscow'.. andades o var lycklig.. =). Önskar dig en härlig måndag.. Kram

L8 23 maj 2011 kl. 15:41  

Oj, vad länge sedan jag var inne på din blogg!! Ja, jag har inte läst så mycket bloggar överhuvudtaget, men nu när jag är hemma några veckor och har lite extra tid, så städar jag också i min dator. Och då hittade jag till din "nya" blogg (som väl inte är så ny...) SÅ fin!! Har lagt till den bland favoriterna, och vill gärna tillbaka snart igen!

//L8

Yvonne - Frl. Klein 23 maj 2011 kl. 17:21  

Liebe Karin,
Dein Print ist toll und Dein Flieder ist genau in meiner Lieblingsfarbe!
Leider ist meiner im Garten schon verblüht!
Ich wünsche Dir eine schöne Woche, bei uns soll es sommerlich heiß werden, am Donnerstag bis 30 Grad!
Liebe Grüße,
Yvonne

Ninni 23 maj 2011 kl. 19:21  

Ljuvliga syrener...jag plockade med mig några kvistar från vår bakgård på jobbet. De doftar alldeles förföriskt gott men står ju inte länge alls tyvärr. Så jag hann inte föreviga dem :) Men då får jag titta på dina fina bilder istället.
Kram Ninni

Karins fotoblogg 25 maj 2011 kl. 19:30  

Oh, vilka ljuvliga bilder! Syrener är så fina och dom doftar verkligen underbart! Jag var ute och skulle fota syrener häromdagen men det blåste nästan storm så jag fick inte till det ;) Trycket är verkligen fint det också och utgör en mkt bra kombo till dina syrener :D

Ha det gott, kram!!

Camilla Alvén 27 maj 2011 kl. 06:29  

Vackert!!!
Syrener är ljuvliga, tyvärr har de snart blommat över hos mig...varför måste det gå så fort?

Ha det bra
Kram

Rajson 29 maj 2011 kl. 10:18  

Underbart vackert fångat!
Får lust att "låna" några kvistar från grannen, har inga egna. Ute är det så kallt o blåsigt så fotolusten är borta!
Visst var syrener och liljekonvaljer "sommarlovs blommor"!?
Allting går så fort!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP