onsdag 9 mars 2011

Dreaming...

 _DSC0157 copy bw
Florens, april 2010.

Det farliga med att resa är att man (läs jag) inte hinner mer än sätta fötterna på svensk mark innan man (jo det är jag igen) börjar drömma om nya resor. Förra våren besökte jag underbara Florens. Jag skulle inte tacka nej till Rom eller Paris om en månad eller så...men det blir nog inte mer än en dröm denna gång. Bilden ovan liksom den här finns snart i en foto-shop nära dig.
 
The thing about travelling is that you (read me) can barely get home before you (yes it's me again) begin to dream of new trips. Last spring, I visited the wonderful Italian city Florence. I wouldn't mind visiting Rome or Paris in a month or so ... but this time I guess I have to continue dreaming. The picture above and the one in this blog post is soon in a Etsy-shop near you.

8 kommentarer:

Georgianna 10 mars 2011 kl. 05:42  

This is such a great image, Karin. It has so many stories in it!

Mmm, yes indeed. It's always good to have a trip in the offing. The planning is as much a part of it as the trip itself. Paris sounds like a great idea for April. :)

Annelie Johnsson 10 mars 2011 kl. 08:07  

Ja, då är vi två. Längtar, kikar runt på ressajter. Drömmer. men just nu får det nog vänta ett tag. Tyvärr.

Karin Wijk 10 mars 2011 kl. 10:35  

Snygga bägge två!! Vi går ju och väntar på att göra vår andra stora resa till Sydafrika...annars skulle vi ha bokat in oss på åtminstone en resa nu i vår/sommar till någon varmare breddgrad. Blir inte mindre sugen på att resa när jag ser dina fina bilder :-) / Kram

Kristi 10 mars 2011 kl. 10:53  

Gorgeous image! I dream of visiting Europe some day.

Moa 10 mars 2011 kl. 11:52  

Åh, så härlig bild! Jag gillar de små tjuv/polis-grafitti-figurerna till vänster :) Jag skulle också gärna åka till Italien i vår, men det får nog bli ett annat år... Kram/moa

Lotta 8`) 10 mars 2011 kl. 22:20  

Fniss... jo, det är lätt att drömma sig bort - gärna till varmare och soligare länder! Men det är bara att bita ihop och hitta på lite kul inomhus :)
Fin bild på cykeln och roligt "kladd" på huset :)
Ha det bäst, kram ♥

Ninni 12 mars 2011 kl. 09:23  

Det är likadant för mig. Jag börjar alltid undra varför jag bor just där jag bor nu...det finns ju så många andra platser;)
En underbar bild som gör sig så bra i svartvitt med en liten färgton(?).
Kram Ninni

Kristina 29 mars 2011 kl. 21:48  

wonderful picture. great in bw tones.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP