torsdag 13 januari 2011

Naturligt som trend?

Under några år har det funnits detaljer i turkost här hemma och jag plockade fram dem igen i samband med att julsakerna packades ner i lådor. Fast den här gången blir de inte långvariga, just nu känner jag för en mer naturlig och mild färgskala.

Naturen och det naturliga verkar för övrigt vara en stor trend just nu. Det har skrivits om det i varenda inredningstidning och på många bloggar. Läs gärna Weronicas fina nyårskrönika om trender och tankar för 2011 här om du inte redan har gjort det. För egen del kan jag konstatera att jag har väldigt svårt att se det naturliga och naturen som en (tillfällig eller för den delen långvarig) trend. Naturen är och förblir min stora inspirationskälla. Alltid. Oavsett om det är trendigt eller inte.


20110113_blogg

Ps. Fondtapeten har jag inte själv valt men den får jag nog leva med tills vidare.

A corner of my home. I made this still life after taking down the Christmas decorations but I'm already replacing them with softer more natural things. I've read that the nature is one of the trends for 2011. Well, nature is always my largest source of inspiration, whether it's trendy or not. 

15 kommentarer:

Lusthuset 13 januari 2011 kl. 12:10  

Ingenting är väl vackrare är naturen och allt som kommer därifrån. Det är också min största inspirationskälla. De torkade hortesiablommorna är vackrare är något annat. Ha det bra och hoppas snart på lite mer vårlikt väder. Kram!

Anonym 13 januari 2011 kl. 12:10  

Tack för länkning och fina ord Karin! Detsamma rakt tillbaka till dig såklart. Och jag håller med. Naturen finns alltid där att ösa inspiration ur. Om man gillar att titta på vad som känns mycket nu så är det ju att vi tar in massor mer just nu. Det är stubbar till lampfötter, lärkkvistar i alla hörn och horn på väggarna. Det tror jag kanske kommer att mattas över tid. Men som inspiration - aldrig :)!

La Burbuja Rosa 13 januari 2011 kl. 12:27  

I agree, always Nature is a great source of inspiration.Beautiful capture!Love flowers,old biscuits box and that beautiful turquoise chandelier!So classy and fresh mood!

Lindas trädgårdsblogg 13 januari 2011 kl. 12:54  

Gillar turkost, fint arrangemang!

ingen vanlig dag 13 januari 2011 kl. 13:13  

Ja det naturen har att erbjuda är oftast vackrast. i kombination med lite annat förstås.

Nu är din fina kalender beställd!

Krya på dig!!

Kram / Kristina

Annelie Johnsson 13 januari 2011 kl. 13:17  

Här hemma försöker jag få en röd tråd genom hela huset- men, det är inte lätt, för plötsligt så vill man ju byta ut nån färg, och då känns det som om man får börja om igen, ha ha...

Turkost är ljuvligt, och fondtapeten är snygg den med tycker jag!!
Kram♥

Magnolia Handspun 13 januari 2011 kl. 15:38  

Fina farger- alskar "aqua".
Det ser validgt latt och frascht ut after all jul dekor.
kram

Ninni 13 januari 2011 kl. 16:48  

Jag håller helt med dig Karin. Visst kan jag också tycka att det är läckert med någon speciell färg emellanåt men naturfärgerna och materielen finns där i grunden i vårt hem.
Naturen ger både inspiration och rekreation.
Mycket snyggt stilleben! Framförallt gillar jag den gröna vasen med hortensian :)
Kram Ninni

LindaLunda 13 januari 2011 kl. 18:09  

Jag tyckte fondtapeten var fin!
Jag kanske inte själv heller hade valt den.... men den var inte helt fel!

Karins fotoblogg 13 januari 2011 kl. 20:03  

Snyggt stilleben! Turkost är fint och hortensior är ljuvliga!

Vi har också haft ett underbart vinterväder idag! Jag har njutit så av solen :)

Att jag visar vårliga bilder beror på att jag rensar och sorterar och sparar och bränner... och hittar små godbitar :) Jag påbörjade detta projekt för läääänge sen men är alltså inte riktigt i mål än.

Kram, kram!

FO - 2 13 januari 2011 kl. 20:39  

Naturfarger er duse og harmoniske.
Siden kan det være fint med noen fargeklatter innimellom, ja.
Fargeklattene dine er flotte!
Bildet også :)

Anonym 13 januari 2011 kl. 21:18  

Jättefint arrangemang, och även jag gillar fodtapeten - du får väl se om du vänjer dig, annars är det ju bara att göra om när du får tid.

Kramar!

a-k 14 januari 2011 kl. 04:28  

Jättefint stilleben du har skapat där Karin. Håller med om att naturen alltid är inspiration på alla plan, men kanske är ändå den här naturtrenden som seglar upp nu lite unik

http://nancyandi.blogg.se/2010/november/naturen-flyttar-in.html

Marina 14 januari 2011 kl. 16:02  

Naturen inspirerar mig också mycket. Är inte så jättemycket för starka färger i hemmet men i tv-rummet har vi mörklila kuddar, duk och ett par ljuslyktor till svart, ek och beige. Det känns lagom. Köket går också mest i träfärgar, vitt och svart och där fyller jag gärna ut med tulpaner i färg vid denna årstiden.

Ha en skön helg! Kram!

Sophia Callmer 15 januari 2011 kl. 22:02  

Håller med naturen är och förblir det jag alltid kommer tillbaka till, till och med de perioder jag bott i stan har jag gått och letat upp små naturoaser, övergivna platser som blivit natur. vacker tulpan bild i nästa inlägg! /Sophia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP