tisdag 18 januari 2011

Från vår till vinter...

20110118_blogg2
20110118_blogg3
20110118_blogg5
20110118_blogg1
20110118_blogg4
20110118_blogg6

Från härlig vår i förra inlägget till vacker vinter i det här. Förra veckan bjöd på makalöst vackert vinterväder med snöklädda träd och klarblå himmel. Åtminstone på torsdagen då jag var hemma och var sjuk. Jag kunde dock gå ut på en liten promenad när jag blev bättre. Och det var verkligen tur i oturen att vara hemma en sådan vacker dag (det är ju aldrig kul att vara sjuk och speciellt inte i vinterkräksjukan. Redan någon dag senare hade mycket av snön regnat bort. Nu hoppas jag att det vänder snabbt och går från vinter till vår i stället.

From gorgeous spring to beautiful winter. Last week we had wonderful winter weather with trees covered in snow and blue sky. At least on Thursday when I was home and sick. Luckily I was able to go out for a short walk when I felt better. The next day most of the snow was gone (in the rain). Lets hope for a change now so that winter will be spring soon.

15 kommentarer:

Magnolia Handspun 18 januari 2011 kl. 22:06  

Vinter ljuset ar sa vackert- Karin dina bilder ar utroligt stamningsfylda och vackra.

PhotoPuddle 18 januari 2011 kl. 22:08  

Absolutely gorgeous.

Yvonne - Frl. Klein 18 januari 2011 kl. 22:11  

Your pictures are beautiful!
With us, all the snow is gone and it's raining. But in a few days it will snow again!
Hugs,
Yvonne

Annika Christensen 18 januari 2011 kl. 22:47  

Hej Karin!
Här är snön nästan bort utom i skogskanten och ner på vår åker.
´Fast det kommer säkert mera.
Ljuvliga bilder som alltid.
ha det gott i vätan på våren
Annika

LindaLunda 19 januari 2011 kl. 08:40  

Ja man kan inte säga att vi INTE haft en otroligt vacker vinter i år!

Karins fotoblogg 19 januari 2011 kl. 10:51  

Visst är det vackert! Och visst längtar man efter vår nu!!!

Åh, din stackare... kräksjukan... not funny at all! Jag har ju också haft min släng och hoppas verkligen att det var den enda gången för i år!!!! Men jag vet inte jag...det går ju på både dagis och skola :(

Hoppas du är återställd nu!
Ha det bra!
kram!!

Cecilia - Vi tre & trädgård 19 januari 2011 kl. 15:57  

Underbart vackra bilder! Dagen bjuder grått i grått här - dina bilder lyser upp!

Moa 19 januari 2011 kl. 20:31  

Åh, vilka underbara bilder! Man blir så glad :)

Ha en bra onsdagskväll!

Kram/Moa

ingen vanlig dag 19 januari 2011 kl. 20:38  

Så fina bilder du tagit. Men jag håller med, nu vill vi snart ha vår!
Fina kalenderbilderna kom idag. Tack. De är superfina! Nu ska jag bara klura ut var och hur jag ska exponera dem...
Kram / Kristina

Marina 20 januari 2011 kl. 20:17  

Sådan vinter är underbar, den vita, ljusa o vackra.

Hoppas du mår bra igen efter sjukan.

Kram!

Georgianna 21 januari 2011 kl. 09:15  

I hope you are feeling better, Karin. And so glad you were able to capture these magical images - the very best of winter! And now, let's have spring! xo - g

Anjas Hill 21 januari 2011 kl. 10:39  

VILKA STÄMNINGSFULLA OCH VACKRA BILDER - SOM ALLTID!
OCH NU, JUST NU ÄR JAG PRECIS I TID OCH RUM NÄRVARANDE. ATT LÄNGTA TILL VÅREN NU ÄR SOM ATT REDAN HA FÖRBRUKAT DEN. VÅREN FÅR AVNJUTAS DÅ OCH MED EN LIIIITEN BIT ÅT GÅNGEN SÅ ATT DEN VARAR RIKTIGT LÄNGE.
JAG KOSTAR PÅ MIG ATT NJUTA AV DEN TIDEN SOM DINA BILDER SPEGLAR. VINTERN SOM DENNA BÖRJAR BLI EN SÄLLSYNT UPPLEVELSE./KRAM! ANJA

Anonym 21 januari 2011 kl. 10:52  

Underbara bilder!! Jag jobbade hemma förra onsdagen, tog en lunchpromenad då och fotade massa - blev en del bra men det hade ju blivit ännu bättre med sol! Ska du vara med på blommig fredag?

Vi hörs under dagen ang helgen! :)

Kram

Camilla Alvén 21 januari 2011 kl. 14:45  

Underbar vinterbilder Karin!
Hoppas att du mår bra nu igen
Kram

My Vestlund 10 februari 2011 kl. 22:18  

Vackra bilder! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP