söndag 30 januari 2011

Favoritsaker



När jag får frågor här på bloggen eller mailen handlar det oftast om hur jag bearbetar mina bilder. Textur eller inte? Action eller inte? Eget ihopkok eller någon annans recept? Bildredigering är verkligen ett hett ämne och jag kommer nog att skriva mer om det här framöver. Idag bjuder jag på en "efterbild" på några av mina favoritsaker. Bilden fotade jag för Christinas  Shutter divas, som den här veckan hade temat "Creative with prints". Vill ni se bilden innan jag bildbehandlade den med två av mina egna actions i Photoshop är det bara att klicka på den.

Så var helgen förbi. Tror minsann helgerna går extra fort när det är fint väder!? Veckan som kommer bjuder på trevligheter i form av fyra filmer på Göteborgs internationella filmfestival. Det blir fint. Har du något kul planerat? Tack för alla kommentarer ni lämnar här. Jag uppskattar dem verkligen!

When I get questions here on the blog or by mail they are often related to how I process my pictures. Texture or not? Action or not? My own creation or someelses? Post processing is often discussed and I think I'll be writing a bit more about it here. Today you can see an after-photo and if you click on the picture you'll see how it looked before I processed it in Photoshop with two of my own actions. I photographed the picture for the Shutter divas. The theme of the week was "Creative with prints".

The weekend is over. I'm looking forward to this week. I'll be watching four films on Gothenburg international film festival. Do you have any special plans for the week? Thank you for all your lovely comments lately, much appreciated even though I can not keep up with everyone!

16 kommentarer:

Yvonne - Frl. Klein 30 januari 2011 kl. 23:03  

Liebe Karin,
das Bild sieht klasse aus! Ich experimentiere auch gerne in Photoshop!
Ein Filmfestival hört sich toll an!
Wir wollten uns dieses Wochenende eigentlich "Black Swan" im Kino ansehen, hat aber leider nicht geklappt!
Ich wünsche Dir eine schöne, neue Woche,
liebe Grüße, Yvonne

Timjan & Akleja 31 januari 2011 kl. 05:23  

Underbar bild! Jättekul om dukriterier lite om bildbehandling, jag vill gärna lära mig lite tips och trix. Vad innebär tex actions och att du har egna...?

Kram!

Karin A 31 januari 2011 kl. 07:46  

Birgit - Jag är medveten om att jag inte förklarade det men jag lovar att skriva mer om actions och vad det är framöver. :) Kram!

Lindas trädgårdsblogg 31 januari 2011 kl. 09:36  

Du är jättebra på att redigera bilder, du får ett ljus och en mjukhet i bilderna som jag gillar! Alla tips är välkomna!

Moa 31 januari 2011 kl. 10:51  

Härlig inspirationsbild! Man blir så glad av söta småsaker :)

Du redigerar dina bilder så fint!

Ha en toppenmåndag. Kram Moa

Lotta MayaLee Photography 31 januari 2011 kl. 11:31  

Jag tycker att det är väldigt inspirerande att se före- och efterbilder. Jag gillar verkligen hur du redigerar dina bilder!
Kram Lotta

Anjas Hill 31 januari 2011 kl. 13:55  

Hej Karin
Nu känner jag mig precis så gammal som jag är och dessutom dum, men jag fattar inte hur jag hittar din bild....?/Anja

Ninni 31 januari 2011 kl. 14:49  

Härliga ting och snygg bildbehandling...fast det är ju som det brukar vara :)Alltid lika inspirerande att komma hit.
Ha det gott!
Kram NInni

Anna-Malin 31 januari 2011 kl. 16:09  

vackert vackert karin!
du har en sådan fin känsla när du redigerar.

sen är jag impad över hur du får liggande saker att se bra ut på bild. mina blir alltid "sneda" och konstiga att titta på när jag fotar uppifrån. men det kanske beror på objektivet? eller den bakom kameran (ha-ha ;)

kram på dig.

Magnolia Handspun 31 januari 2011 kl. 18:41  

Karin...sa rent och vackert det har var. Valdigt inspirerande.
...du vet, om du saljer dina actions...maste du beratta for mej...I am you number one fan!

Vi har sol idag...yippee!
Kram
Camilla

Georgianna 1 februari 2011 kl. 08:31  

Hi Karin! Lovely processing, it makes such a difference, even the subtle changes really bring the image to life. I hope you enjoy the Film Festival – what fun to do in the middle of winter! xoxo – g

Glädjekällans Trädgårdsblogg 1 februari 2011 kl. 09:32  

Du har alltid så fina bilder Karin. Du kanske skulle hålla en liten kurs för oss okunniga?
Ha det gott
Birgitta

Camilla Alvén 1 februari 2011 kl. 13:46  

Härlig bild Karin!

Ha det bra
Kram

Solveig 1 februari 2011 kl. 23:46  

Tänk vad fin redigering kan göra! Kul att du vill dela med dig av dina kunskaper, det är alltid roligt att lära sig något nytt! :)
Ha det så bra på filmfestivalen, jag tror att du gjort bra val! Kram

Jes/Vita villa vila 3 februari 2011 kl. 08:52  

Hej Karin,

Har precis nyligen hittat till din superfina blogg som jag gärna besöker! Jag har länkat till din sida & hoppas det är ok! Hojta annars!

Du tar verkligen gudomliga bilder och har ett vackert bildspråk!

Jes

t does wool 5 februari 2011 kl. 16:11  

Karin, beautiful collection

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP