lördag 15 januari 2011

En tulpan

 ¨_DSC0053 copy

Jag gör som "alla andra" och bloggar om tulpanen idag när det är tulpanens dag. Men någon tulpanbukett har det inte blivit inköpt så i stället tog jag en koll i arkivet från förra året. I april fanns inga tulpanbilder att finna, i maj några få men desto fler i början av juni. Får vi vänta så länge i år också!?

Kul att flera av er delade med er av tankar kring naturen, naturligt och trender. Jag är ibland lite dålig på att svara på era kommentar men blir så glad när jag läser era hälsningar. Happy helg!

Today we're celebrating the day of tulip here in Sweden. I haven't bought a tulip bouquet this week so I decided to look through my archive of pictures from last year. No tulip pics from April, just a few from May and finally I found a lot of them when looking through pictures from the beginning of June. I wonder if we have to wait that long this year!? Happy weekend!

16 kommentarer:

LindaLunda 15 januari 2011 kl. 16:01  

O T R O L I G T vackert foto!

Lusthuset 15 januari 2011 kl. 19:00  

Visst älskar vi alla tulpanen, både som bukett och i vilt tillstånd. Även jag har hyllat den hos mig. Kram!!

Georgianna 15 januari 2011 kl. 19:00  

Beautiful, joyful photo, Karin! Happy Tulip Day! I hope that it is not June until you have tulips to photograph. Here April is the big month, by June they are all gone. Of course, it all depends on the weather.

Have a lovely weekend!! xoxo – g

FO - 2 15 januari 2011 kl. 20:07  

VAKKERT! :)

God lørdagskveld,
og fortsatt god helg!

Ninni 15 januari 2011 kl. 20:12  

Vilken vacker form den har tulpanen! Härliga färger i fotot...visst känns det lite långt till våren nu igen.
Hos mig blev det ingen tulpanbild idag men däremot står det en bukett lila på köksbordet.
Ha en skön lördagkväll!
Kram NInni

Hannele på Hisingen 15 januari 2011 kl. 21:00  

ljuvligt vackert

Anonym 15 januari 2011 kl. 21:33  

Vilken härlig bild, får en verkligen att längta till våren... Just det, det är tulpanens dag idag! Det tänkte jag inte på när jag skrev inlägget igår, men det passar ju bra då...

Ha det bra, ses imorgon!
Kram

Kristi 15 januari 2011 kl. 21:55  

This is so very beautiful...I love all of the color! I wish I had a field of tulips nearby. They are such a stunning flower.

Hope you are having a lovely weekend.
xoxo,
Kristi

Yvonne - Frl. Klein 16 januari 2011 kl. 10:32  

How beautiful! I love this photo!
Hugs,
Yvonne

Lotta 8`) 16 januari 2011 kl. 17:14  

Mmmm... ljuv bild :) Håller töandet i sig så kanske, kanske vi får se tulpanerna blomma tidigare i år :) Jag har lökar i kruka i växthuset så har jag tur, blir det tidiga tulpaner :)

Kram på dig :)

Maria 16 januari 2011 kl. 18:25  

Själv missade jag tulpanens dag, får ta nån annan blommas dag (det finns säkert va?).

Underbart att se lite vårfoton såhär i det trista gråa vädret.

Vi får verkligen hoppas att vi slipper vänta så länge i år, det är samma sak för mig, med mina foto. I juni har man ju i stort sett tröttnat på tulpaner ju...

Hoppas du har haft en fin helg!

Blommiga Karin 16 januari 2011 kl. 21:29  

Tulpaner är fina vare sig de är i rabatt eller i blomvas. Dessutom finns de ju i så många vackra nyanser. Kram på dig!

Karin Wijk 16 januari 2011 kl. 23:26  

Jaså var det tulpanens dag igår! Känns som det är långt till våren så tack för att du sprider lite hopp med din fina bild och tulpan info. Jag skulle gärna ha behövt en stor bukett tulpaner idag. Har varit en sån där grå och trist dag idag. Ska nog köpa en i veckan :-) / Kram

Gabby / Gypsy*Diaries 17 januari 2011 kl. 21:09  

Ahhh!!! Tulips are my absolute favorite flowers! I'm so happy someone celebrates them... besides the Dutch of course! :D
xxx

http://gypsy-diaries.blogspot.com/

Magnolia Handspun 17 januari 2011 kl. 21:49  

Just gorgeous- my favorite fleur!

ingen vanlig dag 18 januari 2011 kl. 16:42  

Så fint så fint! Åh vad jag grämer mig nu - skulle ju ha planterat tulpanlökar i höstas men det blev liksom aldrig av...

Kram / Kristina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP