tisdag 21 december 2010

Det blir nog jul trots allt...

På andra bloggar har jag sett bilder på härligt julpyntade hem, lockande julgodis och fina blomster ett bra tag nu. Hos mig är det inte mycket jul än. Faktum är att rätt mycket av mitt liv ligger nedpackat i kartonger. Jag är nämligen mitt upp i en flytt! Inte perfekt timing men ack så skönt (jag har sett mig om efter något nytt ett tag). Under 2011 kommer flytten säkert få eko här på bloggen i form av nya inredningsidéer som ska utvecklas och förverkligas. :-) Men innan dess är det jul och därför vill jag önska alla er som kikar in här en riktigt god jul!

  
On other blogs I've see pictures of beautifully decorated homes, yummy Christmas candy and lovely flowers for a long time now. In my home it's not much of Christmas yet. I've just moved, which means that pretty much everything of my life is in boxes at the moment. Not perfect timing, but oh so nice to finally move (I've been looking for a new place to live for a while). I'm sure you'll notice it here on my blog in 2011...I have lots of new decorating ideas. :-) But before that it's time for Christmas and I would like to wish all of you a Merry Christmas!

 Vem hade kunnat tro att rosa hyacinter (jag har bara "vågat" mig på vita tidigare år) kunde vara något att ha!?
Sweet pink hyacinths (I've only had the white ones before).

12 kommentarer:

La Burbuja Rosa 22 december 2010 kl. 01:21  

what beautiful flower!

Karin Wijk 22 december 2010 kl. 09:13  

Vi har inte heller hunnit med allt det där julpyntandet...även fast vi inte har någon flytt att skylla på. Men jag har bestämt att det är inte mängden av julpyntandet som avgör julstämningen. Det räcker med lite ljus och en röd duk, typ ;-) Förstår att det är mycket att stå i med flytten, men skönt när all uppackning är klar, det får ta sin tid. Underbara bilder som alltid! Rosa hyacinten ser ut som en dröm. GOD JUL o GOTT NYTT ÅR vill jag önska dig! / KRAM

Moa 22 december 2010 kl. 09:56  

Förstår att det är mycket att stå i med en flytt! Hoppas att det går bra med alla förberedelser och att du kommer att trivas i ditt nya hem.

Underbart med rosa hyacint, det är verkligen en julig blomma - oavsett färg! :)

Hoppas du får en toppenjul!

Kram/Moa

♡Johanna♡ 22 december 2010 kl. 10:16  

Jag Önskar dig Karin EN GOD JUL & ETT GOTT NYTT ÅR
Jul blir det alltid, oavsett vad man gjort eller inte gjort

Ha det gott
Kram Johanna Majkvist

Solveig 22 december 2010 kl. 10:37  

Tack för senast det blev en riktigt trevlig lunchträff, det måste vi göra om! Lycka till med flytten nu & jag hör av mig...;) GOD JUL! Kram!

Lindas trädgårdsblogg 22 december 2010 kl. 12:54  

Kul att flytta till nåt nytt, aldrig kul med själva flytten. Kanske du slipper vara hemma på julafton så du får lite julstämning ändå. God jul!

Marina 22 december 2010 kl. 15:00  

Men va spännande! Är det fortfarande Göteborg? Hus eller lägenhet?

God Jul på dig och hoppas vi kna ses under året som kommer.

Kram!

Lilla huset på prärien 22 december 2010 kl. 17:43  

Jag älskar alla sorters hyacinter - älskar doften! Men jag ska erkänna att det blir många vita här hos mig... :)

Ville kika in och önska dig en riktigt GOD JUL!

Kram Jenny

Glädjekällans Trädgårdsblogg 22 december 2010 kl. 19:56  

Det låter spännande det där med flytt..
Hoppas du får en finfin jul även om pyntet är nerpackat.
En riktigt God Jul Karin!
Birgitta
PS! Rosa hyacinter har jag alltid valt bort. Dags att tänka om, tror jag.

LindaLunda 23 december 2010 kl. 08:23  

Tittar in för att säga GOD JUL!!!!!
Vill önska dig och din familj en fröjdefull sådan!
HÖR AV DIG!
Pössar och kramar!
Linda

Karins fotoblogg 23 december 2010 kl. 13:14  

Ja det är ju det där med timing.... Men även fast att det kan vara rätt jobbigt med att flytta så är det ändå en rätt skön känsla med det nya. Jag är övertygad om att ditt hem kommer att bli fantastiskt, ska bli spännande att se!

Hehe... jag har inte vågat mig på rosa hyacint än... jag håller fast vid dom vita. Men nästa år kanske?!!

Jag önskar dig en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År! Vem vet, kanske är 2011 året då vi ses IRL?!

Kram Karin!

Poppins 23 december 2010 kl. 22:06  

Det är inte julpyntet eller maten som avgör om det blir jul eller inte, så jag tror att du ändå kommer att få upp julkänslan.
Hoppas det går bra med flytten!
julkramar från Poppins

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP