söndag 17 oktober 2010

Frost






Här kommer några fler olika (slumpmässiga) natur-/trädgårdsbilder. Jag hoppas jag inte tråkar ut er!? Vi har haft frost ett par nätter i rad nu och det med besked. Resultatet? Jag kan inte säga annat än att det är både vemodigt och vackert. Ha en fin söndag!

Here are a few random nature/garden shots. I hope I don't bore you too much!? We have had a few nights with frost already. The result? I have to admit that it's both sad and beautiful. Have a lovely Sunday! 

15 kommentarer:

Ninni 17 oktober 2010 kl. 11:56  

Visst är det vackert! Och du tråkar alls inte ut oss. Jag njuuuuuter...
Hoppas din söndag blir solig och grann!
Kram Ninni

♡Johanna♡ 17 oktober 2010 kl. 14:45  

Vilka underbara bilder! Frost är väldigt vackert och du har verkligen fått ett härligt ljus i bilderna.
Håller med ovan, du tråkar inte ut oss!
Du e duktig!

Kram Johanna

Georgianna 17 oktober 2010 kl. 16:46  

Hi Karin, Amazing to have frost already! Here it is getting cooler at night but probably no frost for a few weeks at least. Our autumn is arriving slowly and late.

These are simply beautiful images – as you say, sad and beautiful at the same time. Your work could never be boring! I love them all but especially the second to the last one. Have a wonderful new week! xoxo – g

Moa 17 oktober 2010 kl. 17:01  

Åh, så vackert! Jag har inte hunnit fota några frostbilder än... Båda med rosorna är helt underbara! Hoppas du har en skön söndag!
Kram/Moa

Glädjekällans Trädgårdsblogg 17 oktober 2010 kl. 18:24  

Visst är det vackert med frost men bara om den tinar snabbt ;-)
Ju äldre jag blir ju mer sommar vill jag ha.
Fortsatt skön söndag
Birgitta

Lusthuset 17 oktober 2010 kl. 19:09  

Ja oj, ja så kallt det var.....men mitt i allt sååå vackert precis som dina vackra bilder visar. Är inte rosor fantastiska. När frosten smälter bort och solen kommer så skakar de av sig vattendropparna och blommar vidare i all sin prakt en liten tid till i alla fall. Ha det så skönt. Kram!

Marina 17 oktober 2010 kl. 19:45  

Jättevackert blir de tmed frost och du ahr lite mer skärpa i dina bilder än jag lyckades med ser jag.

Kram!

Poppins 17 oktober 2010 kl. 21:28  

Det har även varit frost här på natten men inte så att det riktigt så mycket. Det är så vackert när en blommande ros blir frostbiten, en speciell känsla av vemod. Så vackert!
kramar från Poppins

Anonym 17 oktober 2010 kl. 22:05  

Första frostbilderna är både vackra och vemodiga precis som du skriver - ingen risk för uttråkning här inte!

Hoppas helgen har varit bra,

kram!

Karins fotoblogg 18 oktober 2010 kl. 08:56  

Du är rolig du... :) tråkar ut?!!! Never ever!

Vackra bilder, färgerna är ljuvliga och visst är det något vemodigt när frosten tar blommor och blader....

Apropå frost var vi i skogen igår och plockade djupfrysta trattkantareller :) Men det gick bra det med!

Vet du, snabb som man är... igår registrerade vi hemsida. Så nu är det "bara" att få "till" den :)

Kram! ha en skön vecka

Anjas Hill 18 oktober 2010 kl. 11:27  

Dina underbara bilder kan aldrig tråka ut en - dessutom är tittandet helt frivilligt;))!/Anja

Photos by Storm 19 oktober 2010 kl. 19:46  

Åh, så vackert. Blir aldrig trött på dina bilder. Helt ljuvliga/Kram

Moa 20 oktober 2010 kl. 19:35  

Dina bilder kan omöjligt tråka ut mig Karin.. de är galet vackra.. =). Kram/monica

Josefine Bergqvist 23 oktober 2010 kl. 13:11  

Så vackert! Frost är riktigt vackert när man kan fånga det som du gjort här. Jag halkade in på din sida första gången idag! Jättefin blogg du har! Hit kommer jag fler gånger, det lovar jag!

Ha en skön helg!

Kram Josefine

Ingen vanlig dag 1 november 2010 kl. 18:09  

Oj va vackert. Helt enderbart!

/Kristina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP