onsdag 12 maj 2010

Snart...

DSC_0090 kopia seventies


Den här veckan tillbringar jag till största del på resande fot (därav min frånvaro här på bloggen). Nästa anhalt är Stockholm! Jag ser fram emot att möta huvudstaden i vårskrud och håller tummarna för bättre väder än vad vi har just nu på västkusten. Bilden, som är tagen vid Moderna museet, är från en vacker höstdag i fjol. Det är en av mina egna favoritbilder, så nu har jag den inramad hemma i svartvitt. För den som är intresserad finns den här. ;) Trevlig Kristi himmelsfärds dag!

This week I'm travelling (which explains my absence here on the blog). Next stop is Stockholm! I look forward to meeting seeing the city in the springtime and keep my fingers crossed for better weather than we have right now here on the West Coast. The image, which is taken at the Museum of Modern Art, is from a beautiful autumn day last year. It's one of my own favourite pictures so I decided to make a print and frame it in black and white. You can find it here. ;) Have a nice Ascension Day!

12 kommentarer:

Anna 12 maj 2010 kl. 22:23  

Välkommen till Stockholm! Det ska tydligen bli regn i helgen men jag hoppas du får många fina bilder :) /Anna

Magnolia Handspun 12 maj 2010 kl. 22:27  

How beautiful...like a window into a secret garden. Lovely framing, with the brick wall.(I can see why you had it framed too)

Ha en fin tur till Stockholm Karin!
Mamma flog ut fran Stockholm idag for att besoka oss har(jag holl tumarna i nastan 4 veckor for att det skulle ga med all askan)
Kram fran Camilla

Karins fotoblogg 12 maj 2010 kl. 22:43  

Den här bilden gillar jag jättemycket. Den är väldigt fin som svartvit också! Den borde sälja bra :)

Ha det så trevligt i Sthlm och hoppas att du får fota mycket!

Kram!

Anjas Hill 12 maj 2010 kl. 23:22  

Wow! Den bilden blev även min favorit - men inte i svartvitt/Anja

Moa 13 maj 2010 kl. 12:35  

Vilken härlig bild! Kul att få vara i Stockholm, hoppas du får en trevlig resa och en trevlig Kristi himmelsfärdshelg!

Kram/Moa

Photos by Storm 13 maj 2010 kl. 15:07  

Jag gillar den jättemycket och ljuset är verkligen fint. Snygg i svartvitt också men jag tycker nog lite mer om den här/Kram

Anonym 13 maj 2010 kl. 21:10  

Wow, jättehärlig! Gillar särskilt (den relativa) färglösheten på väggen och dörren in till all grönska, det känns nästan som en magisk dörr...

Ha det bra i Sthlm, hoppas ni får fint väder o trevligt!

Kram

Christina 14 maj 2010 kl. 16:13  

Oh it´s been too loong since I have been around your blog sweetie!!! I miised your beautiful pictures!! So glad to hear your are traveling and hopefully having some good time :-)

Great to frame your work...I should do that too some day :-)

Hugs/ Christina

Lusthuset 15 maj 2010 kl. 11:53  

Underbar fin bild! Förstår att den är en favorit. Du tar ju så många vackra bilder så man blir alldeles knäsvag. Ha en skön helg och fortsatt god resa. Kram!

Moa 15 maj 2010 kl. 22:48  

Underbar bild.. så stämningsfull.. =). Hoppas du är i stockholm i helgen för det är nog väldans gott väder där.. bättre än hemma på västkusten i alla fall.. kram/Moa

Poppins 16 maj 2010 kl. 10:11  

Hoppas du fick bättre väder i Stockholm! Det är konstigt att det kan fortsätta vara så här kallt och grått i evigheter.
Underbart foto som sprider lugn och ro. Ska kika på hur den ser ut i svartvitt.
kramar från Poppins

Hannele på Hisingen 22 maj 2010 kl. 11:25  

En underbar sagolik dör...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP