tisdag 16 mars 2010

Inspiration - Hans Blomquist

Dags för andra inlägget om fotografer och bilder som inspirerar. För er som missat det första så handlade det om fotografen Denise Grünstein. Dagens inspirationskälla är parisbaserade Hans Blomquist. Han stylar och fotograferar bilder för internationella och svenska inredningsmagasin, t.ex. Sköna hem, Elle interiör och Femina men också företag såsom Ikea och Norrgavel. Det är alltid vackert i all sin enkelhet med en bedårande blandning av gammalt och nytt. Det här är något som jag verkligen faller för. I senaste numret av Femina finns ett reportage med namnet Konstrundan som innehåller en rad kreativa lösningar och väggdekorationer. Vackert med stolar och fina blommiga tallrikar i en organisk form på väggen.



Feminas aprilnummer kändes otroligt inspirerande överlag. Och det blev inte sämre när filmen Maria Larssons eviga ögonblick fanns med (bara till prenumeranter som förbeställt?). Det är en av de starkaste svenska filmer jag sett under de senaste åren. Den visar på ett fantastiskt sätt vad fotografering kan göra med människor...



This is my second blog post about photographers that inspire me. Hans Blomquist, based in Paris, style and photograph for many international and Swedish interior magazines. I just love his style! The photos above are all from a coverage called Konstrundan in the latest issue of Femina. So beautiful with chairs and china on the wall!

Alla bilder: Hans Blomquist (hansblomquist.com)
All images: Hans Blomquist

12 kommentarer:

Anna-Malin 16 mars 2010 kl. 16:59  

älskar färgerna tillsammans med mönsterkombinationerna...
fantastiskt!!

kram!!

Kristina Kvåle 16 mars 2010 kl. 17:32  

finfin inspirasjon!! :D

Lotta MayaLee Photography 16 mars 2010 kl. 19:06  

Vilka härliga bilder och färger!

Jag älskade filmen Maria Larssons eviga ögonblick! Den berörde mig verkligen.

Moa 16 mars 2010 kl. 19:06  

Mycket snygg och inspirerande! Det där med stolarna som "bokhyllor" var verkligen kreativt :)
Kram/Moa

Anjas Hill 16 mars 2010 kl. 20:23  

Filmen har jag inte sett. Namnet är obekant. Blommotiven känns inte som mina. Dina bilder kan dock få vem som helst att tycka om vad som helst - typ...;))!/Anja

FO - 2 16 mars 2010 kl. 21:19  

Fargerike og fantastiske bilder.
Til stor inspirasjon.
Takk for at du deler dette med oss andre.

Lilla huset på prärien 16 mars 2010 kl. 22:48  

jag gillar femina faktiskt. kanske skulle ta och prenumerera på den då. prenumererar inte på någon annan tidning just nu. men köper en hel massa trots allt. såg reportaget du visar och reagerade på de vackra bilderna. härliga färger!!

kram jenny

A home far away 17 mars 2010 kl. 07:15  

Ja vad kan man säga, ljuvliga foton och en underbar stämmning också!

Ha en fin dag!
Kram Gunilla i Singapore

Karin Lindström 17 mars 2010 kl. 17:30  

åh, karin det här var verkligen jag *ler*. Bara så fint med alla härlig mönster och färger. Jag måste genast kolla in mer och springa och köpa Femina.

Många kramar
Karin

Magnolia Handspun 18 mars 2010 kl. 17:06  

Det ar nat med konst som inredning och inredning som konst...jag tror jag har alltid kannt det..och ha ett hem som man kan kanna sej inspirerad men samtidigt ochsa i ro...ar ju konst pa ett satt. Valdigt fina bilder sa mycket fin farj...jag har alltid gillat Femina.

Timjan o Akleja 21 mars 2010 kl. 19:55  

Åh, det där med tallrikarna var riktigt fint!! Det gillade min man oxå, tack för tipset! Kram

Karin Wijk 23 mars 2010 kl. 14:10  

Tack för lite nya tips på inspiration!! Helt fanatasiska bilder att gotta sig i...är dålig att läsa tidningar nu för tiden och har faktiskt inte tänkt vilka som ligger bakom alla vackra bilder och miljöer. Men nu vet jag ;-) / Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP