tisdag 16 februari 2010

Mera Malmö


Malmö i rött.



Malmö i blått.

Här snöar det igen (och lär fortsätta att göra så större delen av den här veckan). Perekt att gå igenom bildmapparna på datorn. Jag hittade några bilder från Malmö-besöket för några veckor sedan som jag inte har visat ännu. Möllevången var målet för promenaden genom centrala Malmö. Därefter tog vi bussen ner till Västra hamnen. Jag har förvisso varit uppe i Turning Torso för något år sedan men aldrig haft någon möjlighet att promenera i området. Lustigt nog visade det sig att min Flickr-kontakt Kristina hade varit där och fotat exakt samtidigt som jag. Det känns som om det alltid händer något i Malmö och kontrasterna mellan Möllevången och Västra Hamnen tycker jag är ett talande exempel.


Here it's snowing again (and it's likely to continue to do so most of this week), so going through
the image folders on my computer seem to be a good thing to do. I did find some pictures from our Malmö visit a few weeks ago that I didn't published yet. Möllevången was the goal of our walk through central Malmö. Then we took the bus down to Västra hamnen (West harbour). I did visit the Turning Torso a few years ago but never had a chance to walk in the area. It turned out that my Flickr contact Kristina had been there and photographed the exact same time as me. It feels like there is always something happening in Malmö and the contrasts between Möllevången and the harbour is a good example of that.

16 kommentarer:

LissenTo 16 februari 2010 kl. 15:16  

Vilka vackra bilder hos dej. Här i Sundsvall ligger snön vit på marken. så det är som en annan årstid du visar mej. Vårt land är långt. Fint att se dom vackra röda färgtonerna i dina bilder. Ha det gott Lissen

Moa 16 februari 2010 kl. 15:58  

Vilka fantastiska bilder Karin!

Du, jag undrar en sak: hur gör du för att få bilderna så stora? Jag har fått för mig att det är väldigt krångligt, stämmer det? Jag skulle väldigt gärna vilja ha lite större bilder i bloggen, fotona kommer ju mer till sin rätt då...

Ha en bra dag! Kram

Magnolia Handspun 16 februari 2010 kl. 15:59  

Mera Malmo...Jatte fint Karin...vilka fina kompossjoner du har gjort med fargerna men ochsa med landskap och texture...Gillar att du har kombinerat gammal och ny archtecture.Jag har alrig varit dar...men nu ar jag varkligen sugen.
(Igjen, tack sa hemskt mycket for dina ord pa flickr)
xo

pudelflicka 16 februari 2010 kl. 16:50  

Så snyggt fotograferat!
Kram Hedvig

Anjas Hill 16 februari 2010 kl. 17:16  

DU HAR ETT EGET UTTRYCK I DINA
BILDER OCH DET ÄR MYCKET INTRESSANT ATT FÖLJA DIN KONSTNÄRLIGA UTVECKLING!/ANJA

Karin A 16 februari 2010 kl. 17:41  

LissenTo: Tackar! :) Bilderna är nästan en månad gamla. Här har vi fått mer snö idag. Fast visst är det skillnad och när våren kommer här komemr det att märkas ännu mer.

Moa: Tack snälla! :) Jag har svarat dig på din blogg...

Camilla: Kul att du gillar det! Själv är jag mycket förtjust i både gammal och ny arkitektur. Gillar kontraster och att man kan se olika tidsepoker i en stad.

Hedvig: Tack snälla!

Anja: Vad roligt!!! Jag försöker tänka mer och mer på komposition, färger och hur jag redigerar mina bilder - i syftet att utveckla en egen stil. Kul att du ser det!

Ha en skön kväll allihop! Kram!

Photos by Storm 16 februari 2010 kl. 20:08  

Åh, Karin vilka fina bilder från min andra hemstad. Jag kallar den så eftersom två av våra barn numera bor där och det gör att vi åker dit så ofta vi kan. Fantastiska färger och ljus från Möllevångsbilderna. Nu längtar jag dit igen/Kram Lis

Moa 16 februari 2010 kl. 20:48  

Jag lyckades förstå det med hjälp av din kommentar och lite googling, så tusen tack för hjälpen! :)

FO - 2 16 februari 2010 kl. 21:10  

Vidunderlige utsnitt, stemninger og farger. Du er en meget dyktig fotograf. Det er en sann nytelse å se på bildene dine, Karin! :)

Annika Christensen 17 februari 2010 kl. 09:07  

Underbart att titta in här.
Malmö är för mig en tråkigstad men du visar på ett väldigt fint sätt.
Ha en bra dag
Annika

Lilla huset på prärien 17 februari 2010 kl. 20:41  

Så fint Karin! Det var länge sedan jag var i Malmö. Det känns som om varje gång när jag ska åka dit så har jag bråttom vidare och får liksom inte tid att gå och strosa... :(

Härliga bilder!

Kram Jenny

Karins fotoblogg 17 februari 2010 kl. 21:21  

Oh så fina bilder indelat i rött och blått! Ja nog ser man din stil alltid :) Jag gillar den så!

Kram!

Karin Lindström 18 februari 2010 kl. 08:54  

Karin!!!!

Jag visste väl att du skulle göra något bra! Båda sidorna är helt underbara!!!!! Du har en otroligt känsla, det är så skirt och vackert. Och dina bilder, vad ska jag säga, magiska! Vet du, namnet är perfekt och jag tycker din nya blogg verkligen är inspirerande. Jag länkar dig och kommer snart igen!

Ha en bra vecka!
Många varma kramar
Karin

Niklas exponeringstränar 18 februari 2010 kl. 10:38  

Trevliga bilder från Malmö. Gillar särskilt den översta bilden av de "blå". Jag hittade hit från hustruns blogg (karins fotoblogg).

Simma lugnt
/Niklas

Camilla Alvén 18 februari 2010 kl. 13:43  

MMMMalmö, dit ska jag på måndag, hoppas att få till lite snygga bilder då. Om jag hinner, tanken är att vi ska gå i secondhandbutiker och förhoppningsvis fynda lite coola kläder.
Ha det bra
Kram

kristina 20 februari 2010 kl. 16:24  

åh, vilka härliga bilder från malmö, karin! jag gillar verkligen din uppdelning i blått/rött.
ja, visst var det lustigt att vi var där samtidigt :-) jag tittade igenom mina bilder men hittade ingen med kamera i handen - skulle du hitta två med kamera och hund så är det vi :-)
kram o trevlig helg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP