lördag 20 februari 2010

Vallmo



Med risk för att det här håller på att utvecklas till en väderblogg måste jag kommentera vädret. Jag tror aldrig jag har varit med om en vinter som denna (visst vi har kanske haft större snödjup men då har det bara varit för någon enstaka dag). Kanske tycker en del att vi ojar oss över snön här nere i söder, som knappast kan jämföras med mängderna norröver, men med tanke på att vi får sådana här vintrar ungefär en gång var 20:e år kan vi (kommunen) knappast hålla beredskap för sådana här långvariga snöoväder varje vinter.

Sommaren känns avlägsen när snön vräker ner ute (för jag vet inte vilken dag i räkningen). Tur att sommaren aldrig är längre bort än en djupdykning ner i bildarkivet. Vallmo är verkligen en lika vacker som enkel blomma och i början av augusti förra året blommade den helt crazy.



I'm about to turn this into a weather blog but I really must comment on the weather. I don't think I've been through a winter like this before (we might have had more snow but it has only been for one single day or so). Summer is distant when the snow is pouring down out there. At least summer is never farther away than a look in the image archive. Poppy is really as beautiful as a simple flower and in early August last year it bloomed like crazy.


20 kommentarer:

Magnolia Handspun 20 februari 2010 kl. 17:59  

Underbart vakkert...som jag langtar till sommaren.
Det kanns som var har...solen skiner idag...yipee.
Ha en fin weekend
xo

Moa 20 februari 2010 kl. 18:52  

SÅ vackra bilder...

Hehe, jag kan också känna att min blogg riskerar att utvecklas till en väderblogg ibland. Jag brukar skratta lite för mig själv över hur svenskt det måste vara att blogga om vädret :) Samtidigt så kan ju vädret påverka ens vardag rätt mycket ibland och då måste man ju få skriva om det! Ha en fin lördagskväll! Kram

Anonym 20 februari 2010 kl. 18:58  

Ja det är verkligen en fantastisk vinter - jag är fortfarande glad att nederbörden kommer som snö istället för regn, men visst börjar jag längta väldigt mycket till våren... Jättefina bilder som vanligt!

Anonym 20 februari 2010 kl. 18:59  

... Jag har också skrivit om snön på min blogg, skulle jag ju säga också. :) Ha det bra!

Marina 20 februari 2010 kl. 19:03  

Jag trodde jag lagt till din fotoblogg på bloglovin mne det insåg jag idag att jag inte hade. Jag som trodde att du pausade!

Du har sån fantasi i dina bbilder. Imponerad!

Kram!

pudelflicka 20 februari 2010 kl. 21:46  

Ja man längtar efter sådana bilder just nu. Här är det -14 och vinden viner runt husknuten. Hundarna vill inte gå ut.
Kram Hedvig

Lusthuset 21 februari 2010 kl. 09:48  

Jag håller med dig...i år är det verkligen segt. Jag har också bestämt mig att inte kommentera vädret...men det går liksom inte att låta bli för det har blivit lite övermäktigt i år. Då ger dina ljuvliga bilder sommartankar. Man kan riktigt känna den ljumma vinden som ruskar om dessa skönheter....visst är väl vallmon fantastiskt vacker....ibland så vanlig att man inte ser den. Ha en skön helg och tack för sommarkänslan. Kram!!

Anjas Hill 21 februari 2010 kl. 14:06  

Visst är det 'Mother of Pearl'?/Anja

Hanneles bokparadis 21 februari 2010 kl. 18:46  

En söt liten blomsterfluga, som klätt sej så fint..

Karin Wijk 21 februari 2010 kl. 23:03  

Underbara bilder, som riktiga somriga smällkarameller. Jag blir glad :-)/ Karin

Photos by Storm 22 februari 2010 kl. 07:53  

Du kanske förstår att jag längtar efter varmare tider när jag ser dina bilder. Och efter att krypa runt med mitt macro i blomsterprakten. Superfina bilder. Ja, visst blir det mycket väderprat i våra bloggar. Vi hade
-19 grader i morse och jag tror det var årets kallaste här hos oss. Så nu sitter jag på jobbet och svettas i alla mina tjocka kläder. Nåväl, hoppas du får en bra måndag/Kram lis

TYRA Hallsénius Lindhe 22 februari 2010 kl. 09:34  

Tjusigt!!!

Karins fotoblogg 22 februari 2010 kl. 12:16  

Oh, så läckert!!! Vallmo är ljuvligt! Och dessa är fantastiska. Snyggt Karin!

Hoppas att du har haft en skön helg!

Kram

Niklas exponeringstränar 22 februari 2010 kl. 18:00  

Som sagt - vilken vinter. Skönt att få minnas lite sommar. Undrar hur den översta bilden blivit med blomflugan i fokus?
Trevlig kväll
/Niklas

Georgianna 22 februari 2010 kl. 22:06  

Karin! I'm so happy to find your blog! Thank you for commenting at mine which led me here. It's beautiful, as is your website. The photos are so much more lovely here than Flickr – I will make sure to bookmark you and visit again! Enjoy the snow! – g

Helena Dovier 23 februari 2010 kl. 09:00  

Vilka ljuvliga vallmobilder med makalösa färger! De inger hopp om att det faktiskt kommer andra årstider efter denna minst sagt långa och intensiva vinter...

Kram från Helena

Unknown 23 februari 2010 kl. 23:52  

Ohhh, du tar så ljuvligt vackra foton!!!Jag inser att det var alldeles på tok för länge sedan jag var här inne och kikade. Vallmobilderna är fantastiska. Skira pasteller, underbara kompositioner och perspektiv, och jättefint ljus. jag njuter!!!Tack för att du delar med dig av dem!
Ha det så gott!
/Kram Karin

Glädjekällans Trädgårdsblogg 26 februari 2010 kl. 07:44  

Jo vallmo är vackert. Dina fina bilder ger sommarlängtan.

Trevlig helg
Birgitta

FO - 2 27 februari 2010 kl. 10:49  

Som godis for øynene.... :)
NYDELIG!

Kristina - Kix Koll 28 februari 2010 kl. 17:28  

Oj så vackert! Underbara bilder!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP