lördag 27 februari 2010

Citroner på fat



Jag drömmer om ett eget citronträd. Kanske skulle man plantera kärnorna från några av citronerna på bilden!? Fatet de ligger på är loppisfyndat och kommer från Glimma glasbruk. Idag hoppas jag på fler loppisfynd! Ha en skön helg!

I'm dreaming of having a lemon tree. Maybe I should try to plant the seeds from the lemons in the photo!? The dish was produced by Glimma and is a flea market find. I hope to do some more flea market bargains today! Have a nice weekend!

12 kommentarer:

Moa 27 februari 2010 kl. 08:51  

Vackert foto, Karin! Jag älskar citroner, de är så glada frukter och gör sig mycket bra på bild också :) Ett citronträd skulle jag också vilja ha, men här uppe i norr fungerar det tyvärr inte... :)

Randi 27 februari 2010 kl. 09:29  

Vem vill inte ha det...men de smakar inget vidare. Jag tror de saknar sol och värme här. Vilket vackert fat du fyndat!

Önskar dig också en riktigt skön helg med mycket takdropp!
Kram Randi

Marina 27 februari 2010 kl. 09:42  

Ett citronträd skulle jag också vilja ha, har nog glömt skriva det på min önskelista kom jag på.

Kram o lycka till med loppisfynden!

Anjas Hill 27 februari 2010 kl. 10:43  

Oerhört vacker foto. Jag vill titta bara mer och mer..../Anja

FO - 2 27 februari 2010 kl. 10:47  

Malerisk og veldig, veldig vakkert!
Delikat...

God lørdag! :)
KLEM.

Anonym 27 februari 2010 kl. 11:07  

Ljuva färger som tar mig framåt till varmare tider. Vackert!

Ellas Inspiration 27 februari 2010 kl. 11:51  

Vilka underbara bilder!

Mvh

Karin

Anonym 27 februari 2010 kl. 21:29  

Tack för din kommentar! Ja medelhavsväxter är härliga, hoppas du hittar ett citronträd till våren! Trevlig helg önskar
Birgit

Karins fotoblogg 27 februari 2010 kl. 21:37  

mmm....snyggt! En riktig Karin-bild :) Jag planterade en gång i tiden ett par citronkärnor. Fick flera små plantor som jag gav bort och sparade en själv. Den blev riktigt stor och fin men tyvärr så hade jag ihjäl den en vinter när jag glömde bort den :(

Men nu blev jag sugen att testa igen!

Hoppas du har en skön helg, kram!

Tulipa 28 februari 2010 kl. 09:58  

Hej Karin!

Tack för de fina raderna!

Jag är jättenöjd med vårt "nya" kök, (det är ju hälften det gamla men lackerat och kompletterat)...Det är bevis för att man inte behöver slänga ut allt det gamla för att få det som nästan nytt!

Tror din mamma får god hjälp med sitt kök då om du hjälper till! Man behöver alltid smakråd och någon att bolla idèer med...

Jag ska också på loppis idag..alltid spännande...

Ha det riktigt fint!

Stor kram mariette

rosenskära 28 februari 2010 kl. 10:22  

Karin! Jag "tappade bort" dig när du bytte blogg, vad glad jag blir att jag hittade dig igen! Idag ska jag ut och föreviga vårens framsteg i trädgården för här kan du tro att tövädret gjort skillnad *lycklig*

Stor kram
Lena

Katarina 28 februari 2010 kl. 10:26  

Ett citronträd skulle inte vara fel. -Läckert foto!
Betr. auriklerna så sådde jag dem under sensommaren och har haft dem ståendes kallt i uterummet. Nu har de fått komma in i värmen och ljuset.
Kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP